|
|
|
|---|---|
ErikJ |
vad är denna bil värd... 4300 mil svensksåld 1 ägare beigeskinn orientblåmet pdc sportratt komfortpaket nya sommarhjul mkt fina vinterhjul kan 260 vara ett lagom utpris?? |
| Länk | |
|
260' tycker jag verkar rätt så billigt för den bilen. Säljer han för det priset så är det bara att slå till omedelbart. Mvh Johan |
|
|
260.000kr är som att skänka bort den!!!! (Hade jag hunnit övertala farsan att överge Mercan så hade jag köpt den IDAG om jag hade fått tillfälle!) /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| prisbilden på bilvärdering kan vara något missvisande tycker jag... | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag har följt E60 noga ett tag nu, eftersom jag är lite småsugen på en E61 efter X5:an är såld. Till min stora förvåning så finns det ett par nästan nya 530iT 05/06 med några hundra mil på mätaren, som ligger på priser strax över 400'! Och då pratar vi om en bil som kostar 550-560' i nypris! Vad beror egentligen detta på? Jag har fått bilder mailade på en bil som står på BMW i Gbg, men trots 5 telefonsamtal och ett mail så vägrar säljaren ringa tillbaks. Helt otroligt, men sant! mvh Johan |
|
johan: är lite tveksam att nypriset på bilarna är så pass högt som du skriver. dessa bilar är oftast paketutrustade med komfort och advantage eller liknande, skulle tro att prislappen landar runt 30´ ner från rabatterat pris. |
|
njae, det rör sig om bilar med bra utrustning, inkl M-paket. när ajg kollar på BMW's hemsida så landar priserna på minst 550'. nu har de kanske rabatt på upp till c:a 8 % från det priset, men de har ju tagit en rejäl värdeminskning. säljaren ringde inte idag heller, vilket man blir lite besviken på.... mvh Johan |
|
Johan: Det är inget personligt, det är bara BMW Group GBG :o) Var glad istället att du inte har bilen på reparation där... |
|
|
johan: intressant, har du någon länk? |
|
|
Det är väl den som finns på www.bmw.se ? ___ //Ulf |
|
jo, den finns på bmw.se. sedan finns en på Borgs bil också, utan M-paket men bla med skärmar i nackstöden! den första är en solklar -06:a, den andra är en -05:a. med säljarens totala intresse så måste den helt enkelt vara såld, någon annan förlklaring finns inte till att han inte hör av sig. fast första gången jag pratade med honom lät det inte som att den skulle springa iväg direkt.... jaja, det är nog meningen att jag ska vänta på den automatväxlade E61 jag egentligen vill ha! mvh Johan |
|
johan: hittar ingen -06:a där dock hittade jag 3st -05:or. jag är fortfarande väldigt tveksam till att någon av dessa bilar klättrar ovanför 500´i listpris drar man sedan bort div rabatter kan man säkert hamna runt dryga 450´ på en nybil. Jag antar att det är den silvergrå du spetsat på, den har väl egentligen bara avantage och xenon+m-pkt samt även vinterpaketet som kostar 11´. Vid köp av nybil finns det en kampanj med dvd paket som den på Borgs bil för ca8000´har jag för mig. Med tanke på att dom är lätt begagnade tycker jag prisbilden är helt rimlig, men håller med om att vill man ha en bil specad som någon utav dessa är det en bra affär. |
|
jo, det kan väl vara så att säljaren har skrivit upp nypriset lite. den har dock en hel del mer än det som står i annonsen, bla aktiv styrning. det måste ju vara så att ingen numera betalar listpriset för bilarna, för vem har råd att tappa 120 lök på 3 månader som första ägaren till den här har gjort? då borde återfäörsäljarna sänka priserna istället, om inte annat för att få ner förmånsvärdena. men det som jag egentligen menar med mitt inlägg är att jag oroar mig för andrahandsvärdet på E61. Tidiga E60 å andra sidan har stått sig hyfsat, minus 40-50 % på 3 år. men om E61 tappar så fort när de nästan är nya, kommer de att falla fortare? mvh Johan |
|
Johan: 530i på Borgs bil är en demo/tjänstebil och nypriset på den är 472.300 (titta under "Begagnade tjänstebilar omgående" på deras hemsida). Skärmar i nackstöden var ett paket man kunde välja till precis som bunf skriver. Kampanjen tror jag var fram till 31/1 när man köpte en ny 5-serie eller X5. /Rickard |
|
| det är väl desssutom listpris... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.