|
|
|
|---|---|
|
Hej, i samband med ett något försenad oljepåfyllning (var mindre olja än det borde vara) så upptäckte jag lite hemsk brunvitt klägg på insidan oljepåfyllningslocket. Det var inte mycket klägg jämfört med den gången jag hade en trasig topplockspackning på min gamla 240, och det finns inget klägg på oljestickan. Oljan är inte missfärgad. Just på grund av dessa två sista saker funderar jag på om vattnet i oljan kan komma från kondens? Bilen står alltid ute, ibland med motorvärmare och ibland utan. Sista veckan har den stått helt oanvänd med några rejäla temperaturväxlingar. Vad tror ni? Griper jag efter halmstrån, är topplockspackningen trasig säkert som amen i kyrkan? /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag tror personligen att du inte behöver oroa dig! Detta kan förekomma efter kondens så här års. Drar bilen inget vatten samt inte vitröker extra mycket har du inget att vara orolig över. Men det skadar aldrig att hålla koll på vattennivån emellanåt. MVH Patrik |
| Om det inte återkommer efter avtorkning så är det OK. | |
|
Apropå nerväxling...en polare fick i ettan i 110 i en Ford (spärren kass) Kopplingen pulvriserades i en smäll =) |
|
| Länk | |
|
Efter några långkörningar så har jag inte längre några problem... men just det där. Nu har det börjat låta konstigt i bak istället... ;) /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.