|
|
|
|---|---|
Njuren |
Länk Några E60s och E90 som stjäls,hur lyckas de? Moderna bilar bör ju vara stöldskyddade till max jag menar hallå det är 2006? E90 som har starknapp, hur kan det lyckas? BMW - i nöd och lust? |
|
Finns många sätt att sno bilar på. Alla krossar inte en ruta och tjuvkopplar bilen. Några exempel: - Sno en handväska där det ligger nycklar. - Mindre seriösa kontakter inom branschen som fixar fram kopior eller liknande. - Bogsera iväg bilen och sen programera och leka i lugn och ro i något garage. - Bostadsinbrott. Tänk själv hur många som har bil.båt mm. -nycklar precis i anslutning till dörren. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Får väl tag i nycklarna vid inbrott osv, jobbarkompisen blev av med sin nya bil på det sättet först.Han gick bara till sin granne längre ner på gatan för att han var bortbjuden på en bit mat under tiden gick de in i villan lät värdesaker, plånböcker ligga kvar osv. de tog bara bilen. mvh |
|
| Vissa märken och modeller är det möjligt att byta ut immobilisern på ett enkelt sätt. Då någon vill ha en sådan bil har de helt enkelt med sig en annan immobiliser-styrenhet och skiftar innan de kör ifrån platsen. | |
|
Vet att det finns någon gammal tråd här på AP som behandlar detta ämne. Har för mig att någon här inne jobbat i något östland, där många körde runt i stulna lyxbilar från Väst. Dessa bilar var tydligen försedda med egentillverkad startknapp (nyckeln saknades alltså) vilket i sin tur måste betyda att de stulits UTAN nycklar och sedan proggats om i styrbox/startspärr för o kunna köras. Är säkert mycket high-tech med detta men det finns ju säkert både arbetslösa kärnfysiker och programmerare i dessa länder som bara längtar efter att sätta tänderna i sådana omprogrammeringar för exempelvis 100 dollar.... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Om någon har tillgång till din bil och nyckel i ca 2 min (service verkstad, biltvätt, däcksfirma, etc.) så går det att manipulera din bil så att det inte behövs någon nyckel för att starta vid ett senare tillfälle. Jag har själv diskuterat detta med polisen och BMW då en kompis hade problem med ett försäkringsbolag efter en stöld. De lyckades också hitta en gemensam nämnare för flera av de BMW bilar som stals i Sthlm förra året. Och jag blir så förb... på de försäkringsbolag som säger att det är omöjligt att stjäla en bil med startspärr eftersom de är fullt medvetna om att det visst går. /RS2 |
|
|
RS2; Hur gick det för den gemensamma nämnaren? Vilket företag/personer ska man undvika? Samt vad var det för bil, kompisen blev av med? Det är stor skillnad på olika bilars startspärrar, jag minns det test, en Engelsk biltidning gjorde 1999 "dom gör säkert testet fortfarande" där bland annat Audi A8 gick att köra i väg med på mindre än 5min, utan att skada något på bilen, ingen BMW gick att få i väg på den tiden, men bland annat Volvo C70 som även var inbrottssäker året innan, gick det detta år lätt att komma in i, tjuvarna blir bättre för varje år. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.