|
|
|
|---|---|
|
Ja någon som har gjort det på en E36:a ?? Har hört att det ska finnas någon firma i Malmö som kan detta ?? Någon som vet nå mera om detta ?? Mvh WoX En gång BMW alltid BMW | |
|
Undrar samma sak som du...SMG sägs ju vara en manuell låda med elektro-hydraulisk koppling...Så bort med elektro-hydrauliken o dit med ett spakställ o en kopplingspedal..Undrar bara om växlarna kommer ligga i "H-formation", eller "sekventiellt"... Vore häftigt värre med en 7-växlad manuell E60 M5...En sån skulle jag kunna tänka mig om några år... |
|
|
är det inte någon som vet något om detta ?? Ingen som har konverterat ?? WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
För att göra om själva vxllådan till vanlig manuell är enkelt. Bara bort med elektro-hydauliken och köpa vanligt spakställ och växelförare. Det har jag gjort ett antal ggr. Montera på slavcylindern osv.. Problemet är i bilen, som inte har kopplingspedal, måste monteras dit, dra slangar. Varningslampor i instrumentet osv. Massa jobb. |
|
|
Hej Funderar på att konvertera om min bil också, jobbet drar jag mig inte för men vilka delar behöver man egentligen byta? jag Vill göra en komplett konvertering med olje temp i kombi instrumentet etc. Det ska inte gå att se att det har suttit SMG i bilen från början. spakställ och pedalställ är ju självklara saker som måste bytas men passar grejor från t,ex 328 eller M3 3,0? Hur är det med motorelektroniken? numera bryter ju elektroniken bränslet vid växling samt att 0an måste va i för att motorn ska gå att starta så växellådselektroniken pratar ju med motorelektroniken på något vis. Hur påverkas detta när man river ur växellådselektroniken? måste man då byta styrbox till motorn? Är det bara att koppla in kombiinstrument med oljetemp istället för smg indikator? vet att det går att se oljetemp via diagnossystemet så någon givare måste ju finnas redan? mycket frågor hoppas någon har svar, mvh Stefan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.