|
|
|
|---|---|
|
Farsgubben köpte sig en ny bilstereo idag, men när vi tog ut orginalbandaren (E36 -97 Limo) märkte vi att koppligen\kablaget inte alls passade till den nya stereon! Någon som har erfarenhet med detta och kan förklara vad man ska göra? Måste man köpa någon slags adapter, knipsa kablarna och sätta ihop själv efter kopplingsschema eller vad ska man göra? Tack på förhand, Peter | |
|
Jag hade det problemet jag med! Men det är så enkelt att man får införskaffa sig en Adapter! Lycka till! [BM]dubbel[W] [RAK]sexa [:)] |
|
|
Köp en adapter, köpte min på bmw, kostade runt 100-lappen sen e d bara å koppla in, bus-enkelt! ///MVh johan |
|
|
Hittade en passande adapter på internet nu, ska ringa BMW i morgon för pris-info! Tack så mycket, Peter |
|
|
Finns även på Biltema om du har det nära. Kostar 69.90:- art#31-540 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
| hur fick du ut org.stereon? | |
| Undrar jag med. Hur fan får man ut org. stereon? | |
|
PÅ min e36 så fäller man de små luckorna på sidan av stereon utåt. Sen tar man en insexnyckel som passar i skruvskallarna innanför och skruvar ut dessa så långt det går. Därefter drar man ut stereon. /Touchdown |
|
|
Stämmer, jag fick ut min stereo genom att använda två skruvmejslar och två insexnycklar som var 3mm i diameter och de ska tryckas i hålen tills det tar stopp. Kan dock behövas lite lirkande för att få loss spärrarna. //Rikard |
|
|
Hej! En liten varning bara... Om det är så att Ni har ett orginalsteg bak i bilen och trycker på med 4x40W eller liknande så blåser Ni detta steg. Det medför att man måste sätta nya delningsfilter i bilen då dessa sitter inbyggda i steget. Tro mig, jag har testat... :-( Kolla detta först, steget sitter vänster bak (på coupén i alla fall). Carl |
|
|
Jag köpte min adapter häromdagen från Mekonomen. Jag såg direkt att själva kontakten var densamma men det saknades ett par stift i den nyköpta om man jämförde med orginalen. Detta visade sig senare vara memorysladden då stereon tappar minnet efter varje omstart av bilen. Irriterande då kontakten går på 150 spänn på Mekonomen. Ett tips till er som skall införskaffa en sådan är att kontrollera den ordentligt innan köp. Tror MDS hade bild på nätet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.