AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
937

Z4 vs M Coupé

Hade, utan att ha provkört, bestämt mig för att en M Coupé skulle bli nästa bil. Nu fick jag förmånen att låna en Z4 över helgen och blev mkt förtjust.. Någon som har ägt/kört båda som kan göra en jämförelse. Förstår självklart att det rör sig om två helt olika bilar...
//Månsson
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Vilken motor var det i Z4:an?
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Z4 är ju utan tak=oslagbart!
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Månsson,

Du är välkommen till Z4-flocken !
CompactK: Det var bara 2,2:an jag körde. Inget monster, men trevlig ändå. Skulle jag köpa blir det inget mindre än 3,0.
//Månsson
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Månsson: Tvivlar du ska du köpa Z4an..
M Coupé är inget man jämför med japanska plastbilar.. Det krävs att du vet var du håller på med för att köra M Coupé..
Ska du ut och åka en sväng så är Z4an eller en Mazda miata mycke bättre ;)

Z MMM Coupe
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Provkör båda bilarna och bilda dig en uppfattning. Kanske inte rätt väder just nu, men vaddå?

Personligen hade jag tagit M Coupén eftersom den är snabbare och ungefär två miljoner procent coolare men det är ju du själv som ska välja!

Lycka till!

Don't dream it, drive it
Haha, två miljoner procent..! kan nog hålla med dig. M coupén känns mer hardcore liksom. Får smita in på nå't av era Z-möten och kika ;)
//Månsson
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Månsson -> Du är hjärtligt välkommen! :D

/// Viktor

Mer mos till folket
Ja, då var man inne i city idag och i P-garaget står en Estoril M Coupe.. Tretretti: Du har så rätt!
//Månsson
Varför nöja sig med Z4 ELLER M coupe när man kan få Z4 M coupe?! :)

Mvh Johan
Ja du Johan, tyvärr kanske priset spelar en liten roll i det hela.. ;) Ska bli kul att se hur den blir live, om den blir lika rå som M coupen.
//Månsson
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Månsson,

jo hade jag inte drabbats av kattfeber så hade jag kanske köpt en M Coupé. DN testade den för några år sedan och tyckte att den påminde om en äldre Porsche 911 Turbo. Ingen dum jämförelse.

Don't dream it, drive it
Ja just, det var den lilla detaljen också. :)

Håller med om att det blir spännande att se den live. Verkar bli en riktig fullträff tycker jag. Man får väl vänta ett par år tills det stora värdetappet har skett och sen slå till på ett fint ex.

Mvh Johan
eF
900
eFx
520d Touring -09
Månsson, har haft båda bilarna. Hade man råd skulle man ha båda, men jag uppskattar/uppskattade Z4an bättre än M Coupén och mitt råd är sådeles Z4an! :)

/eFx
www.z4.se
eFx: Intressant! Något speciellt du kan peka på som fick dig att känna så?
//Månsson
eF
900
eFx
520d Touring -09
Månsson: Jag gillar verkligen designen på M Coupén, och självklart motorstyrkan. Men Z4an är i mina ögon nästan ännu snyggare, den är skönare att köra, har mer finesser för oss prylbögar och så som vi använder dessa bilar kommer den inte heller speciellt långt efter Z3 M-modellerna i prestanda (0,5 sek 0-100 tror jag t.ex.?).

I mina ögon helt enkelt mer bil "out of the box".

/eFx
www.z4.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.