|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Någon som har erfarenheter av att byta ut orginal luftfiltret till ett K&N sportluftfilter? Ger det något; effekt, gasrespons, bränslesnålare (vid lugn körning jämfört med orginal) eller kanske maffigare ljud? Feedback, tack! //Janne | |
|
Sök på sportluftfilter så hittar du läsning för hela kvällen... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Jag har sökt, men det jag undrar är om någon med just en x5:a 3,0 (4,4) som har gjort detta och som har erfarenheter att dela med sig. Generell info finns det massor av men just k&n -> x5 hittar jag inget om. //Janne |
|
|
Ingen som kan bidra med något... //Janne |
|
|
på min 2.8l sexa märks inget förutom ett gött ylande på högre varv......+ att det e snyggt Länk |
|
|
Ok...Har ju ingen X5:a, men med sportluftfilter(K&N) på min 735:a så har jag fått en insugsljud som är "lite trevligare" än originalväsandet iaf ;) Effektmässigt märks ingenting.. Har haft det sedan inköpet för ca 3 år sedan och inte märkt av några försämringar i ökat slitage eller dylikt som en del menar att det blir vid längre tids användning.. Dvs damm o småpartiklar letar sig in i motorn och sliter(men sköter man filtret med rengjöring+ny inoljning så är det naturligtvis en fördel och någonting som man ska göra efter ca7-8 tusen mil...minst).. Även luftmängdsmätaren säger en del kan skadas...Tror nog att din mätare är känsligare för dylika "ingrepp" än min i 735:an mest mekaniska mätare(med spjäll)...Du har väl tråd eller "film" som säkert kan skadas fortare än vad min gamla lmm gör.. Slutsatsen från MIG blir då>>>Jag rekommenderar INTE det till din bil om du tänker på driftsäkerheten i första hand...Känslig lmm anger jag som främsta skäl till att du inte ska inhandla en dylik. Mvh Janne. |
|
|
Okej, jag har kommit fram till samma slutsats. Jag håller mig till orginal! Tack för svaren! //Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.