AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
707

Prisbild E46 Toring

pe
35
pege99
320i Touring E46-00
Hej!
Vi går i husköpartankar och fundrar på att slå till men då måste jag sälja min 320 touring för att ekonomin ska funka,så jag vänder mej till er för en värdering.

BMW 320 Touring -00
13800mil
Sv-såld med s-bok
Xenon
skinn (ej sportstolar)
multiratt,cd,regnsensor,farthållare
vita blinkers mm

Nu till det tråkiga:
Ej drag
Ej motor/kupe värmare
Airbag-lampan lyser,är 99% säker på att det är kontakten i förardörren som spökar (har varit inlämnad förr pga det) och han som kollade sa att det var i förardörren som felet satt.
Växelspaken kärvar lite när man för spaken bort mot 5:an(mellan 3:an och 5:an) känns ungefär som när man lägger i backen,fast mindre(felet kommer endast när bilen är varm).Har smörjt upp allt utanför lådan,men man skulle nog behöva smörja inuti.Det är absolut inget fel på lådan förutom det.

Tror ni att man kan sälja den i det här skicket? Hur mycket kan man få för den med tanke på vxl-lådan?

(Bilförsäljaren som sålde bilen till mej sa att vxl-lådan ska vara så där bara för att man inte ska få i 5:an av misstag när man ska ha i 3:an) Och jag trodde på honom...
Har ägt bilen i ca:1 år och växel-lådan känns likadan nu som då.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Skulle tro att slutpriset hamnar på 85 - 95 k.

/Rickard
Är det facelift med 170hk-sexan?
Äh... glöm mitt inlägg! Såg nu att det var en 00:a
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Vet inte hur allvarligt växellådsfelet är med en normal touring kan du nog få ca 120.000 för.

Mr C
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror runt 100kkr ett rimligt slutpris.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
...för en bil utan fel på växellådan och utan andra felmeddelanden bör tilläggas.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.