|
|
|
|---|---|
|
Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk "Nya" 5-serien verkar ha rasat ganska mycket den sista tiden... Börjar verkligen bli prisvärd. Undrar hur prisbilden kommer se ut en tid efter faceliften?? Vad tror ni om värdet efter sommaren?? Är det köpläge nu eller kommer den att tokrasa?? /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk | |
|
Tycker absolut att det kan vara köpläge. Bisarrt mycket bil för pengarna! Men värdet lär ju inte stiga de närmsta åren :P Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Som sagt mycket bil för pengarna men det lär vara fritt fall ett bra tag till. Sen är 520in inte den roligaste motorn i E60. Fungerar men känns ändå lite klen i biltypen. 525an kommer nog att hålla värdet lite bättre då den är lite mer lagom precis som vi svenska gillar.:) Rolex: Du ska väl inte byta ut fina 330in redan mot E60? :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Säkert köpläge nu men kanske ännu mer efter sommaren eftersom ett antal tjänstebilar kommer ut på marknaden då många körs i 3 år. Själv kommer jag att vänta ett tag till eftersom jag vill ha en E61 med mycket utrustning och dessa kostar fortfarande en slant... ___ //Ulf |
|
|
Går jag tillbaks till BMW får det bli E60. Måste bara hitta lite argument först. Saknar bakhjulsdriften något enormt. Min ex: Länk |
|
| Blir en begagnad E61 nästa gång det blir byte av huvudbilen dvs om 1-2 år, och då har utbudet ökat samt priserna minskat, överger nog 3-serien främst pga dess i mitt tycke inte särskilt lyckade design men även det faktum att nya e91 nog kommer att hålla värdet bättre än e61:an, dvs mer bmw för pengarna, sen känns e60 betyligt mer körglad än e39 så spänstigheten i e46 kanske man inte kommer att sakna. | |
|
Tycker fortfarande 545orna ligger högt! :) |
|
| Tycker inte jag :) | |
|
Utvecklingen är inte speciellt förvånande eller ny för den delen. Min prognos är att värdet på e60/e61 kommer att följa samma mönster som e39 om inte beskattning av fordon/bränsle ändras drastiskt. Stora motorstarka bilar som t ex sjuserien kommer alltid att ha usla andrahandsvärden av naturliga skäl. Själv tror jag att det kommer att kunna gå att få en e60 runt 10000mil för ca 150KSEK inom två år, kanske ännu snabbare.... |
|
|
simon: med tanke på priset och milen i den första länken ovan så kommer du säkert att hitta bilar för 150' inom två år. ___ //Ulf |
|
|
Till nästa år, maj 2006, ska jag köpa mig en E60 till min 60årsdag, kan väl passa bra. Tror att man då kan få nåt bra till ett "mycket bil för pengarna"-pris. b97_knl; du har ju redan argumentet - bakhjulsdrift ;-) __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| E60 520 är det verkligen pestflagg på om man får tro annonsmarknaden. Det skilljer en hel del slantar mellan snikråttan 520 och medeltjänste-wagen 523, 525. | |
|
VillaRosa: jag behöver fler argument:), för de pengar som köper en E60 idag kan man få en starkare fyrhjulsdiven bil av en icke nämnd märke... Min ex: Länk |
|
|
Andersson_CSI: Nej, det blir inget byte för min del! Försöker dock tjata på farsan så han byter bort sin Merca C320 mot en 530... Han börjar bli trött på o lämna in den på verkstan hela tiden med alla el och rostproblem... :-( En fullsmackad 530ia som jag kan "låna" av honom hade varit perfekt! /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Det stämmer väl ganska bra med minus 20% om året, som vanligt? "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Jag tycker E60 är otroligt fet och säljer nog min M-roadster nästa år till fördel för en sådan ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.