|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla här, nu är det dags för min del att inskaffa sig en bmw, och har valt att det ska bli en 325i - 91:a e36. så nu till min fråga: vad finns det för brister osv. vanligaste felen som händer med dom. vad man bör kolla upp och tänka på innan man köper en bmw. ja ni kanske förstår vad jag vill få ut från er.. så ös på med tips och ideér, är inte så hemma på just bmw. Ps: har redan gått igen begagnad guiden ang e36 och fått lite tips redan ds // Peter. | |
| Länk en bra början! | |
| Psycho, läste lite slavigt, du hade visst redan upptäckt Begguiden! | |
| japp =) | |
|
Varför köpa 91. Skulle nog själv köpa en som inte var den första för att slippa e barnsjukdomar o så... // M.v.h. Spajjjs |
|
|
okej, men vad är då dom "barnsjukdomarna" som du sägs finna då ?? det är dom jag vill veta samt lite mer ändå.. |
|
|
håller med SPAJJS du bör nog köpa en 93 eller 94 för att slippa en hel del fel, har för mig att dem e bättre rostskyddade från 92, har också för mig att dem gjorde om framvagnen 92 pga att den var lite klent byggd, nee köp en 93 eller något isället. hoppas du följer d, för d tjänar du på i längden, än o hålla på o lägga ner pengar på dyra reperationer.. mvh Andreas |
|
|
ABS och Airbag standard från 93 samt att VANOS kom detta år på 320i/325i hade gjort att jag köpt från 93 och framåt om jag var på jakt efter E36 325. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
oki, tack för alla svar, men oavsett om jag köper en 91 eller nyare vad bör man kolla innan köpet ?? fel som man inte ser men upptäcker vid närmare koll: ex olje läckager osv.. |
|
|
-93 och framåt! Hade dock gärna haft -94:ans nyuppdaterade funktioner i min. :( |
|
|
har en 92:a med ABS O AIRBAG så det kom nog 91 det med... klen framvagn näää inte direkt.... däremot har dom en annan lösning på casterstaget....men den e lika stark som senare modellerna..knepigt dock att hitta en väghållningssats utan att byta dessa stag... Rostskyddet e dock bättre från 92 o framåt...... Köp en 92 eller senare... Sedan ska du nog inte tro att det finns 92:or som gått ÄRLIGA 14000mil.... Köp en som ser o känns relevant till milen......alltså gärna en normal med 20 000 på mätaren än en lite lagom stajlad med 12000mil då den säkert e fifflad med... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.