AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
853

Strul med Värme och vatten, topp?

Ni
38
NiklasRR
Bmw 330ia CAB -01
Mercedes e200 -95
Min 325 92 har varit lite strulig ett tag, tempmätarn gick nästan aldrig upp till mitten (kl 12) utan brukade som max komma upp till ca kl 10. Ibland gick den bara upp till precis förbi det blåa! Någon enstaka gång gick den upp till mitten men sjönk för det mesta ner igen efter ett tag! Tempen började hoppa allt oftare men har dock aldrig varit över mitten. Ju beställde tid hos en verkstad och fick tillbaka bilen dom sa att det saknades kylarvätska en läcka från en slang va vad dom hitta! efter verkstadsbesöket fungerade mätarn som den skulle och gick upp till mitten! Mekanikern som kanstaterat tidagare sprickor i toppen på min fd e34 höjde ett varningens finger att jag och sa att jag skulle vara jävligt nog med att hålla koll på kylvätskenivån eftersom han hittade lite vitt klegg på oljelocket! Har även hittat lite gult gegg på oljestickan! Såg att idag det läckte lite lite vatten från nedre hörnet av kylarn! Vad är fel? Kör näsatan bara korta sträckor! Körde en repa på 10 mil häromdagen efter det syntes inen gegga i varken oljelocket eller på stickan. I övrigt går bilen perfekt i motor och jag får värme i bilen! Vad är fel!?
Det är rätt vanligt att det blir lite gegga vid den här årstiden om man kör kortare sträckor dagligen.
Det där med kylaren kan ju vara att du har fått en liten spricka i den,du sa att verkstads gubben hade höjt ett varningens finger efter låg kylarvätske nivå,kan ju vara så att bilen har frysigt och kylaren tog stryk.
Kolla upp var sprickan finns och laga den utifrån om det går,häll inte i kylarcement för det kan täppa igen värmepaketet,köp hellre en ny.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
det lär finnas riktigt bra kylarcement med, det du köper på typ mekonomen är inte mycket att hurra för, det täpper som sagt till elementet, men det är dyrt som fan! men om man kan skall man undvika alla så kallade undermedel!
Ni
38
NiklasRR
Bmw 330ia CAB -01
Mercedes e200 -95
Var uppe hos mekanikern igen! Beställde en ny givare, köpte kylarcement av honom kostade en hundring märket Wynn's! Slog i det luftade lite grann! Tempmätaren fungarar numera perfekt! Får se hur länge datta varar-. Läkaget var i nerdre hörrnat av kylarn, minimalt litet! Ingen som tror det är toppen? Vill kunna sova lugnt igen å lägga pengarna på nya fälgar och inte på toppbyte!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.