|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en E38 med uppvärmda sidospeglar. Det högra glaset har värmen slutat fungera på. Hur demonterar / monterar man glaset utan att sidospegeln går sönder? Kan man byta till uppvärmda och aut. avbländningsbara glas när man ändå byter glaset? Dvs. är det förberett för aut. avbländning från fabrik? (Det glaset som jag har i dag saknar aut. avbländning.) Är det någon skillnad mellan glasen på en E39 och en E38? Tacksam för råd och hjälp. Per-Ove Carlsson Medelförbrukning de senaste åren, under 0.82 L/mil | |
Scheckheft |
Hej Spegelglaset sitter fast med 4 clips. Anvisning med bilder hitter du här: Länk Angående byte till automatisk avbländbara speglar: det går men är inte billigt. Mig veterligen måste du också installera en automat. avbländbar backspegel pga att sensorerna sitter där. Kablar dras sedan därifrån ytterspeglarna. Ska du köpa hos BMW kan du räkna med några tusenlappar. Annars får man kolla på Ebay. Lite Ot: peo, du är en av 23 lyckliga 725tds ägare i Sverige! Mvh Scheckheft |
|
För att fylla på: Bara spegelglaset för aut. avbländbara ligger på ett par tusenlappar från BMW i Sverige! (Har för mig runt 2500 per glas) /Marcus |
|
|
Frågan PEO ställer om skillnaden mellan E39 och E39 glasen är intresant då det frekvent säls glas på Ebay som sägs passa båda modellerna, någon somkan bekräfta att dom passar? Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
Scheckheft |
Hej Enligt vad jag vet är de normala glasen mindre hos E39 än de hos E38 modellen och passar däremed inte rakt av. Däremot ska de automat. avbländbara speglarna ha samma storlek. Mvh Scheckheft |
|
Hej! Jag har bytit min vänstra avbländbar backspegel .Jag köpte en på bmw, den passar både e38 och e39 utan några problem.Enlligt BMW så passar inte glas som inte är avbländabar till bilar som är annpassade för det. Mvh Peter |
|
|
PW: Vad var kostnaden för dig? /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.