AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
829

Vågar man köra toppen i en kok?

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Har en S50 b32 i bitar nu som ska balanseras, få nya lager mm.
Har lite delar som polaren ska köra i en kok på sit jobb, det blir riktigt fint, bitarna blir som nya...

Vet att man kan köra en topp men frågan är, vågar man köra underdelen på toppen när alla ventiler o allt sitter monterat?
Bra eller dumt? Ngn?

Mvh. B.

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Jag skulle plocka lös ventilerna, för du förstör ventiltätningarna när man kör den i hetvattentvätt.

_______
//Niklas
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Jo det är klart! Verkar ju dumt...
Den går ju lika bra att bara snygga till den lite. Tänkte bara när man ändå hade tillgång, alltid kul att montera ihop grejorna rena och fina...

Vet du ngt om trim till S50:n Koni? Ngt som inte försämrar motorn på ngt vis... Har läst om grupp N chip, Köhlers "berömda" kolfiberinsug mm?

Mvh. B.

Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Är den mycket skitig så kör den i tvätten, kom bara ihåg att allt gummi blir stenhårt efteråt. Byter man bara tätningarna så är det ju ingen fara.

Jag har en uppsättning smidda högkompkolvar till 3,2:an men då måste du byta stakarna till 3,0:ans. Annars så är det kammar och ett riktigt sprut som ger mest effekt på S50.
Jag har ett Schnitzer grupp A kolfiberinsug men kan inte direkt säga att det blev någon större skillnad mot dom öppna trattarna jag hade tidigare, ska dock bänka och mappa motorn med och utan för att se om det blir någon skillnad.

_______
//Niklas
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Ok... Det var mest för skoj skull, kommer nog att nöja mig med originalmotorn ett tag =) Men det är alltid kul att se vad som funkar och inte...
Vet inte om jag orkar ge mig på ventilerna också när det eg. bara är för att det ska se bra ut... tror jag snyggar till den så gott det går ändå...

Däremot behöver jag lite smått runtomkring så har du en oljekylare, lmm eller kanske avgasdelen med kattarna så kanske jag är intresserad...
Mvh. B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.