|
|
|
|---|---|
|
Tjena tjabba hallå på er allihop! Har en fråga och frågan lyder så här: Min högra framruta går snett in (vet ej hur jag skall förklara exakt), men den går utanför listen när den är på väg upp. Jag var inne på BMW och köpte 2st clips (tror jag det heter) och det är dem som va problemet enligt personalen på BMW. Men sedan när jag skruvade upp dörrsidan så märkte jag att dem fanns kvar skall dem ändå bytas ut eller är det något annat som är fel. Tack i förhand Har en E36 Sedan och det är elhiss | |
|
Tja! Jag tror jag vet vad du har för problem. Rutan käkar typ upp listen visst? Försök böj ut listen med skruvmejselnär du drar upp rutan, men va försiktig och dra upp rutan försiktigt. Sen smörjer du in listen med 5 -56 å dra inte ner rutan på några dagar så listen mjukas upp och får en passform till rutan. Funkar det inte så får du byta listorna.. |
|
|
Tackar för snabbt svar Nja jag tror inte vi är på samma spår, ska försöka förklara lite mer exakt. När rutan är helt nere och du står framför dörren säger vi, så på vänster sida när man tar upp rutan så går den då i spåret och sedan när den är halvvägs så börjar den spåra ur och luta till höger så rutan kommer utanför listen typ så det är en liten öppning på vänster kant högst upp (ursäkta min dåliga förklaring). |
|
|
Jag har haft precis samma problem... det verkar bero på att rutan kärvar på en sida när den ska upp. I mitt fall gick det så långt att en av metallarmarna som rutan körs upp och ner med elhissen böjde/vred sej rätt ordentligt och e clips mosades. Jag böjde till metalarmen så den blev rak igen med en polygrip och bytte clipsen... men den kärvar fortfarande och är ibland på väg att gå snett. Till våren ska jag smörje i listerna med silikon och kontrollera skenorna som rutan ska gå i inne i dörren... eventuellt får jag böja om metallarmen oxå. Så det finns en del pill med det där... men de bör ju gå å fixa. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.