|
|
|
|---|---|
|
Jag har lagt märke till att min termostat inte öppnar sig som den borde? Eller kan det vara nån annat problem? Ute på dom stora vägarna så märker jag att min bil inte har normal temperatur när man kollar på visaren. (Långt ifrån) Men står den på tomgång så går den upp till normal nivå efter ett tag. Vad kan det vara för fel? Kan nån ge mig lite tips?? Tack i förhand. | |
|
Hej... Läs denna tråd om mitt gamla termostatproblem :-) Länk sen finns det en kanon sökfunktion här på autopower ;-) Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Tack för tipset! =) Jag ska nog byta termostat. Ska jag ha den som öppnar sig vid 88 grader eller den som öppnar sig vid 92? |
|
|
jag har nu den som öppnar vid 92grader, tydligen den som säljs här uppe i sverige... min bil är ju import från tyskland och där kör de tydligen med 88grader. vad de 4graderna spelar för roll vete fasen.. Min förra pärla :-) Länk |
|
yttryck |
Har precis samma fel på min BMW 328. Vattentempmätaren ligger oftast mellan mittenläget och det första srecket till vänster om mittenläget.. avvaktar med byte av termostat då det går mot varmare tider, då är det bättre att den inte öppnar för tidigt.. dock så har min bensinförbrukning säkert påverkats negativt och så har jag haft sämre värme i kupén. /igor |
|
Det kan stämma det du säger. Min farsa sa samma sak avvakta tills det blir värmare ute.. Det kan vara att det inte är åretom termostat. Det är bara att vänta tills det blir lite varmare ute. Uppskattar alla svar =) |
|
|
Ursäkta men jag tycker det är riktigt dumsnålt att åka runt med kall motor bara för att få kallare motor på sommarn! En RIKTIGT FUNGERANDE termostat ser ju till att motorn har rätt temperatur även om det är 45grader varmt ute eller 20 minus så ska ju motorn hålla korrekt drifttemp! en termostat kostar ju bara 150 spänn å tar 30 minuter att byta! en termostat som styr tempen så att nålen pekar klockan 12. hela tiden när motorn är varm. gör ju det av en anledning, eller hur? ursäkta mitt dåliga morronhumör ;-) Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Min bil är just nu i en värmegarage så jag byter termostat under veckan. Är det något jag borde tänka på när jag ska byta termostat? Tacksam för svar =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.