|
|
|
|---|---|
|
Tänkte inhandla en handdator med GPS och navigationsprogramvara. Vet att flera på forumet har använt olika lösningar för detta under ett flertal år och hoppas att ni kan dela med er av era erfarenheter. Har sneglat på PocketLoox N520 med inbyggd GPS och Navigon MobileNavigator 5. Har fått för mig att FujitsuSiemens levererar bättre PDA:er än HP nuförtiden, baserat enbart på hörsägen ska poängteras. Kan det stämma? Vad ska man tänka på f ö inför ett inköp? Ska GPS:en vara inbyggd eller inte? Vilken navigationsprogramvara är bäst? Hur monterar man prylarna i bilen på ett snyggt sätt? Tänkte också köra mp3:or via PDA:n. Är det att rekommendera? Kort sagt är jag ute efter en liten köpguide för PDA med GPS-lösning. Vad skulle du köpt om du var i min situation och varför? Jens | |
|
Jag har använt TomTom i en iPaq i snart 2,5 år. Skulle jag köpa en ny idag hade jag köpt en likadan. Den funkar väldigt bra. Så här sitter den i vår bil. Då ser du också hur jag löst det med mp3-spelandet. Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
bood; Tack för det snabba svaret! Det verkar vanligt med kombon iPaq/TomTom så det kanske är nåt att satsa på. Testade du att köra mp3 från iPaq:en innan du skaffade iPod? Det borde väl funka hyfsat, förutom att man inte kan styra via ratten förstås. Någon annan som har lite koll på detta? Vilken modell är det som gäller om man ska har iPaq? Jens |
|
|
Nej, inget mp3 i iPaq. Jag vet inget smidigt sätt att få ut ljudet i bilens högtalare. Förutom en otillåten fm-sändare då. Behöver du handdatorn till annat? Annars kan ju kanske en TomTom Go (eller liknande) vara en smidig lösning. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Jag kommer använda handdatorn i jobbet så TomTom Go eller liknande är inget alternativ. Har läst på lite mer nu och kommit fram till att en iPaq med "insticks-GPS" (CF eller SD) verkar vara ett bra alternativ. Är det någon skillnad mellan CF och SD i detta fallet? Verkar skilja en del i pris till SD:s nackdel. Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.