AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
628

Köpa fälgar vart?

Är ute efter nya/beg 16-17" fälgar till min bil , några bra ställen som man kan köpa ifrån? Har kollat lite på replikor hos www.dahlinsdack.se har det nån betydelse att slänga på ett par replikor eller ska man köpa "riktiga". Är inte ute efter några värstingar för flera tusen kr styck utan max 1500:-/st utan däck. Några förslag? Gärna hemsidor..

MVH
Kolla med gummihuset.se eller molway.com

Mvh Dragolito
Tack.

Om man köper 17" bak och 16" fram med olika däckbredd kan några komplikationer uppstå då? Är det dumt eller?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Köpte idag begagnade 17" till min Volvo, satte in en köpes annons på blocket med min krav och responsen var över förväntan.Garagen/förråden är fulla med fälgar och däck i detta avlånga land som bara ligger och tar plats.

mvh
Niclas.S
Om du typ har 16" x 7" fram och 17" x 9" bak så måste du först veta orginal däckdimension, kanske typ 205/55 15".
Sen måste du räkna ut dimensionen fram enskilt, vilken dimension av däck du måste ha, utifrån orginal dimension.
Sedan bakdäcken.
Det viktiga är att den totala hjuldiametern eller hjulomkretsen inte är större/mindre än 5% ifrån orginal.
Finns kanske gamla trådar än med länkar till sidor där man kan räkna ut sånt.

OO=00=OO
"Niclas.S"

Jag har lagt ner den tanken, men tack endån för infon.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.