AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.707

Någon som varit och tittat på denna 840 CiA på Bilexpo i Lund?

Sida 2 av 2
He
347
Hellboy
440i GC -18
Johan:
Det resonemanget haltar ju lite. Begvärdet på en bil som är tillverkad för långfärder borde ju rimligtvis inte vara lika känsligt för många mil.

Nypriset må ha varit skyhögt, men det kan man ju inte påstå att begvärdet är idag på E31:orna, oavsett om de är skruvade eller ej.

Och ju närmare entusiastbil som modellen hamnar på skalan, desto fler seriösa ägare. My 2 cents.

Mvh,
Hellboy
Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
fast det är ju knappast så att bilarna är skruvade NU när de är billiga, utan när de var dyra. självklart skruvas de mest när bedragarna tjänar mest på det. fast sedan tar "hobbyskruvarna" över, de som fulskruvar bilarna mellan besiktingarna eller innan försäljning. det gäller alla bilmodeller i samma utsträckning.
begvärdet på en bil som är tillverkad för långfärder är absolut lika känsligt för mil. om vi nu inte pratar diesel-passaufer, men det är en helt annan sak. är långfärdsbilarna dessutom svindyra, som 8-serien var ny, så är milen värda ännu mer. samma sak med tex merca CL, SL, S-klasse, mfl.
håller dock med om sista meningen, men det är det enda jag håller med om. dessvärre påverkar knappast nuvarande entusiastägare huruvida bilen har varit skruvad för 10 år sedan....
fast du får ju tro vad du vill, och jag förstår varför du argumenterar för att din bilmodell inte skruvas mer än andra.

mvh Johan
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Men jag börjar ju mer å mer tro att i princip varenda jäkla bil är skruvad som importeras till Sverige.
Bilhandlare verkar ju inte direkt dra sig för att "tjäna lite mer" på bilarna de tar hem. Huja!

Hoppas jag har fel.

Nicke
morsare: Jag är seriös men jag kan ha fel. Jag hade inte gett mer än max 90 men det är jag det. Och det är du som avgör vad den är värd för dig.

Du kan även kolla här, men ta det bara på en höft. Länk och Länk samma?
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
Dixie: Tror du har rätt blir nog inget av den eftersom han vägrar sänka priset.
Powermac: Ja du har rätt i vad du säger, men ingen vill ju betala överpris. Häftig sida föresten.:) kan ju vara bra att ha
He
347
Hellboy
440i GC -18
Johan:
Nja, jag håller inte med. Exempelvis en Ferrari är bra mycket mer milkänslig än "långfärdsbil"-bil om vi ska kalla E31 för det. Där kan några hundra mil kanske motsvara ett par hundra tusen i skillnad i begvärdet vilket i sin tur krafigt motiverar mätarskruvning.
Så har ju inte fallet och har aldrig varit fallet för E31, som visserligen var dyr, men saknar samma kultvärde. Efterfrågan på E31 har mer eller mindre alltid varit låg, därav har den fallit mer i pris procentuellt än andra modeller.

Därför anser jag inte att E31 skulle vara betydligt mer utsatt för skruvning än någon annan modell, och inte för att jag råkar äga en E31 själv.

Mvh,
Hellboy
Länk
Att värdera en sådan bil så lågt är ju knäppt! O andra sidan finns det bara ett sätt att veta om bilen är i bra skick eller ej - och det är att testköra!

Nu ska jag bara göra ett inlägg i vad jag tycker om BMW som långmilare, i min familj finns det följande bilar: BMW-840CIA-94 21000 mil, BMW730IA-92 44000 mil, BMW 735IA-96 33500 mil. Gissa vad jag tycker om BMW och långfärd? Samtliga bilar är fullservade.

Är bilen fullservad och i bra skick, så visst tusan kan den vara värd 130000.

Är den skruvad och har gått 40000 mil eller liknande, är i dåligt skick och går dåligt... ja då är det ju inte intressant. Ut och testkör är mitt råd - och titta inte på milen.
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Mmmm, kanske riktigt, men tyvärr är ju dagens samhälle väldigt milfixerat.
Utan att en bil behöver vara minsta dålig/slut för det...

Nicke
Eftersom bilen har stått så länge så är det fel på priset eller skicket. Antagligen bägge om man läser i tråden. Men som sagt, provkör och testa bilen hos någon mindre BMW kunnig verkstad. Det måste vara en bil i "entusiastskick" med ett något lägre miltal för den prislappen anser jag. Ingen annan som vågar sig på en rimlig värdering?
Scheckheft
Hej
Instämmer med PowerMac, dvs max 90tkr. Bilens värde bestäms av den summan köparen är beredd att betala. Och för mig är 138 tkr en fantasisumma.
Men visst är någon villig att betala det så ... .

Mvh
Scheckheft
Visa användare
153
Baader Meinhof wagen
325 Xi Touring -06
Jag tror nog att säljaren skulle mjukna om man tar sig dit personligen , testkör och SEDAN lägger ett bud på bilen. En del handlare blir sura när man försöker pruta redan innan man sett bilen i verkligheten. Det finns såklart prutmån. Handlaren har säkert lagt på 20-30% på priset han bytte in den/köpte in den för. Bilen fanns till salu redan när jag letade E31 tidigt våren 2005. Bara det är ju ett prut-argument som heter duga!

Lyyyycka till!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.