AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.706

Någon som varit och tittat på denna 840 CiA på Bilexpo i Lund?

Sida 1 av 2
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
Hallå undrar om någon varit och tittat/vet nånting om denna bil?

Länk
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
Länk
He
347
Hellboy
440i GC -18
Dyr med tanke på milen, anser jag.

Mvh,
Hellboy
Länk
Är den fortfarande inte såld herregud, den har stått där i flera månader nu (6mån?). Tycker också att den är för dyr med tanke på miltalet...har kollat på bilen men inte så noggrant, kan säga att den såg fin ut när jag gick runt bilen och tittade.

Mvh Dragolito
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag måste tyvärr säga att jag tror 8-serien tillhör de mest skruvade BMW-modellerna! Jag tror att om den har gått 22500 ärliga mil tillhör den nog lågmilarna i sverige. jag har sett sådana 8-serievrak som man knappt kunde tro höll ihop. tokskruvade bilar där ratten hänger i trasor, karosspassning sämre än en centimeter osv. å andra sidan har jag sett ett fåtal riktigt, riktigt fina bilar med 10-15000 mil på mätaren, och detta yttersta fåtal kommer att bli värda pengar framöver.
den här specifika bilen har jag inte sett, men den ser åtminstone fin ut. kolla så allt är ok och lägg ett skambud om du är intresserad! för tyvärr tror jag den är mer svårsåld på 22500 mil än en tokskruvad 8000-milare med inredningen i trasor....

mvh Johan
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Hej Morsare!Bilen har varit till salu sedan våren -05 minst.Dom har lagt om annonsen lite då och då för att dölja det antar jag, eftersom priset har varit detsamma förutom en sänkning i slutet på sommaren -05 med 10 000:-
Kolla miltal vid reg.bes. vid införsel så får du en hint om sannolika miltal.Och har den gått 22500 så borde väl motorn ha fått en rejäl genomgång med byte av kamkedja mm.mm.vilket naturligtvis påverkar priset väsentligt.
Som Johan påpekar så är det få pärlor därute.Själv hittade jag en svensksåld -96:a som gått 9500 mil och är helnöjd.Det känns ju bra att kunna kolla milen på besiktningspapperen.Det minimerar ju skruvmöjligheten på så få totalmil.Han ville ha 200 000 men fick ge sig en hel del.Nu finns en blå svensksåld -94:a med ca.9000 på mätaren som nu hamnat på Wheelkick ( finns på blocket ) som skall ha 150 000 tror jag.Kan va nåt, men ha inte bråttom utan kolla igenom alla papper som bör/skall finnas.Och kontakta gärna tidigare ägare.Man skall inte skämmas för att vara petig.Av en seriös säljare får man raka och tydliga svar på sina frågor utan att de blir besvärade.Lycka till i ditt sökande och tänk på att vid 9000 mil så är kanske inspektion ll på gång om den inte är gjord,vilket kostar en sudd eller två.En BMW-besiktning där du skall vara med är inte fel.Eller hos MRF.Eventuella fel = prisdiskussion.

mvh Dixie
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
Tack alla!
Hur mycket kan man betala för denna bil om den är i bra skick?139900 är lite överpris tycker jag.
Har tittat på den dom har på wheelkick med (annons). Men den är nog lite mer svårprutad ioch med att den bara gått 9000mil, Men det finns de som skruvar mätarna i sverige med. Men den verkar lovande iallafall. Priset bestämmer inte om det blir köp eller ej men, Vill ju ha en fin kärra till ett vettigt pris.

22500mil det är ganska mycket, men om den är skött ordentligt, så borde det inte vara några problem. Men vad ska man kontrollera Noga på dessa "långmilare".
HUr som helst så har jag varit i kontakt med säljaren, på bilexpo i lund. Och han hävdade som vanligt att han hade haft bilen flera ggr och han kände den som importerade den, det vanliga snacket. Vilket gav mig lite dåliga vibbar.
Sen slog jag upp bilen på vägverkets hemsida, där stod det att den inte hade varit godkänd vid regbesiktning sedan -03. Då frågade jag om det och då sa han att det var för den fick anmärkning på bromsrören, och sedan besiktade ägaren inte om den, Men felet åtgärdades.
så jag vet inte riktigt vad man skall tro.
Är bilen en slummrande pärla, eller ett vrak.
Är det någon som bor i närheten av bilen, skulle det vara grymt schysst om den kunnde sväänga förbi affären och ta en titt på den. Själv bor jag ju i luleå så det är en bit att åka.
Mvh Tommy
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Johan: Fram med bevis att 8 serien skulle vara den mest mätarskruvade BMW:n????
Sen tycker jag att du gott kan pallra dig ner till någon av E 31 klubbens träffar och studera lite bilar och skaffa dig lite kunskap innan du utalar dig offentligt på detta vis...
I stället för att tro så mycket så kanske det är bättre och veta, eller hur?

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag får väl tro vad jag vill, sist jag kollade var väl detta ett fritt land? trots att majoriteten gör sitt bästa för att ändra på det....
vidare är jag knappast intresserad av att basera min åsikt på hur ett ytterst fåtal superintresserade entusiaster vårdar sina bilar. kollar du objektivt på bilarna som är till salu så är de till ovanligt stor del mycket tveksamma bilar. jag har tittat på framför allt 850ci i säkert 6-7 år (när min dåvarande chef letade och sedan köpte en ustökt 850ci -92), och jag står fast vid min åsikt. den är att man som köpare av en 8-seriebil måste vara ytterst vaksam avsende fusk med mätarställning, vanskötsel och dåligt reparerade krockskador. få bilar har lönat sig så mycket att fuska med på dessa sätt, samtidigt som de är "lättskruvade" på samma sätt som E36.

mvh Johan
Skulle inte bjuda mer än 80 - 90 för dylik vagn. Miltalet i sig är nog inget problem. Det är personerna som sedermera skall köpa vagnen efter dig som måste skickas på intensivtrerapi för att dom skall inse att gott skick är mera värt än "låg" mätarställning. ;)
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Största problemet är ju att hitta en E31 som är fin nog att bevara då jag är entusiast och vill behålla bilen.
Det ska ju vara "fina" mil, mkt bra skick, snygg färg, historik osv...

Är det inte det ena så är det d andra...
Men personligen går snålt omvårdade, tveksam historik, hottade, bruxade högmilare snabbt bort, speciellt i någon (i mitt tycke) sekundär färg.

Som sagt mycket skall stämma, men då kostar det ju oxå.
Som vanligt mao...

Nicke
He
347
Hellboy
440i GC -18
Johan:
Varför skulle E31:an vara en av de mest skruvade? P.g.a av det höga nypriset?

E31 är i princip en entusiast bil. Du lär hitta betydligt fler skruvade bruksbilar, typ E36, både i antal och procentuellt.

Mvh,
Hellboy
Länk
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Hör kanske inte hit, men en vän i bilbranschen skulle idag kolla upp historik på en Mercedes E320 -03 (nyaste karossen) som såg kalas fin ut och sagda 6.500 mil, nyimport.

Den hade gått 19 tusen!!!

Efter det vet jag inte vad jag ska tro om mätarställningar hit å dit...

Nicke
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
... å stämplarna i serviceboken kände iiiiiinte aktuella verkstaden i tyskland till. Inte kul!

Nicke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En kompis skulle byta bakdörren på en nyare MB då den blivit påkörd, han fick två gånger en Lång !! bakdörr när han beställde på chassienumret hos MB, det visade sig att bilen hade falskidentitet och var stulen för flera år sedan.

///MVH Hasso
Länk
När vi ändå talar om ämnet så kollade jag på en Golf IV till lilla mor. Såg helt OK ut, hade servicebok etc. Kollade upp den och fick fram klockrena papper sen bilen var ny. Synd bara att herrn som säljer den såg till att få den skruvad 4 000 mil i samband med importen för att tjäna ett par extra tusenlappar. När jag sa att om han inte skruvat bilen så hade han fått den såld erbjöd han sig att få mätaren framskruvad igen. "Du, jag tror inte det" blev mitt svar.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hellboy, huvudet på spiken. dyr bil som är tillverkad för långfärd = skruvning ger rejäl vinst. och E31 har enligt min mening inte blivit en entusiastbil förrän nyligen, vad nu det skulle spela för roll.

mvh Johan
re
15
reidmar
Bmw 320i -88
skulle bara vilja veta var man kan få tag i såna papper så man vet historiken om bilen. har tänkt att kanske köpa mig en importerad bil och vill veta om allt stämmer. tacksam för svar!
mathias
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Köpte ca -00 en Mazda 323 -91 (i Norderstedt), var det väl. Den hade ca 2100 mil på mätaren! Folk trodde att mätaren var skruvad. Jag undrar vad man skulle ha skruvat den ifrån. Ägaren var född 1910 eller 1911.
Hur mycket förväntas en nittioåring köra i Hamburg... Personligen tycker jag att redan dessa 2100 mil var nästan 2100 mil för mycket. Nåja han var ju 80 när han köpte bilen.
Om gubben gick och dog (vid 90) eller om han tyckte att det var dags att sluta köra bil vet jag inget om.

Man blir lite inspirerad av inläggen... Jag blir sugen på att köpa någonting som garanterat gått 50000 mil med fullstämplad servicebok!

Leif L
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
Powermac: Är du seriös med vad du menar 80-90 tusen?
Har aldrig sett en 840 i de prisklasserna. 850;n Kryllar det ju av kring det priset men.... Skulle kunna tänka mig att ge kring 120, men det kanske är jag som har en skev uppfattning om pengar :/

Har i allafall pratat med säljaren och han kan inte göra i princip någonting åt priset. Han menar att för de pengarna får han den såld som smör. så jag tror inte jag är intresserad av den nå mer(kanske). borde ju gå att pruta ner den vid de miltalet och med tanke på att den inte varit godkänd vid regbes sedan 03
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
.........det verkar som smöret är lite "härsket" eftersom den snart har varit till salu i ett år.kanske längre....och tar min in en bil och inte fixar en reg.besiktning på en gång......säger något....tycker jag./Dixie.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.