|
|
|
|---|---|
|
Hej ska beställa sänkningssats till min E30.. Hur mycket rekomenderar NI att man ska sänka den utan att det blir för jobbigt med tanke på farthinder och kanter??? Tack på förhand! chris | |
|
jag har sänkt min 40/35 och det tycker jag är helt lagomt...inte för hög och inte för låg heller |
|
|
jag har 60/40 på min och tycker att mindre är lönlöst, men det är ju min personliga åsikt :) nackdelen är att det kan ta i ibland vid farthinder, samt om du kör bilen på vintern så blir det lätt lite snöplog...men det är smällar man får ta :) MVH Johan K |
|
Niclas.S |
Jag köpte mig 40/40 sänkning men jag funderade även på 60/40. Men under vintern har jag inte ångrat mig ett minsta, som Bmwfreaken påpekar: det kan bli lite jobbit att ploga. Dessutom så blir bilen mer "framåtlutad" med 60/40. Jag tycker det är snyggt med en jämn bil, men hittar du 60/60 sänkning så kan det bli snyggt. OO=00=OO |
|
Bmwfreaken: Råkar du ha en bild tagen rakt från sidan? gärna "lågt" tagen så att inte taket och huven syns så att säga. /Joel i vinter ide: Länk |
|
| Jag har oxå funderat på att sänka bilen till våren,men hur är det med bakhjulen,lutar inte dom innåt rätt mycket då och det är väl risk för sned slitage på däcken eller? | |
|
40/35 tycker jag är lagom på sommaren. Nu på vintern kan det vara lite struligt tycker jag. Men jag använder min bil varje dag och många mil så det är nog därför jag tycker det är lite otympligt just nu när det är så mycket snö. Men det funkar ju, inga större problem. Men det optimala vore att ha X3höjd på vintern. mvh |
|
Niclas.S |
Tempus_jeho: Absolut! Bakhjulen kommer ha en grym vinkel mot däcken, redan nu när jag har 40 sänkning bak så står hjulen precis inom gränsen. Gränsen enligt hjulverkstaden som gjorde framvagnsinställning. OO=00=OO |
|
Hejsan! jag sitter här och skall beställa sänksats till min E30. vad skall jag ha för att hjulen skall gå i kant med hjulhuset. jag vill INTE att hjulen skall gå innanför skärmkanten när jag sitter själv i bilen. Typ som på bilden: Länk Är det 60/40 sänkning på den? |
|
| glömde skriva att det gäller 17" med 40 profil | |
|
Jag kör med 60/40 och det ser riktigt snyggt ut och har inga problem med farthinder och kanter e30 har litet överhäng fram vilket underlättar vid farthinder men jag har börjat fundera på om det inte är för mycket med 60 fram för bästa väghålning Länk på min tycker jag det ser ut som att länkarmarna går parallellt med marken |
|
|
Såhär ser min ut med 17*9" på 215/45 och med 60/40 sänkt. Länk Länk Skulle vilja ha 60 bak med, men som jag även läste här uppe är ju frågan hur hjulvinklarna blir, extra snedslitet blir dyrt i längden.. |
|
| Länk | |
|
ja har 60/40... tycker itne det är föör lågt. visst man kan inte komma upp för sånna dunder trotoarer men vad sak man göra där uppe? finns oftast "ingångar" till trottoarer. och ta det sakta över farthinder vilket man ska göra hur som helst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.