|
|
|
|---|---|
| tänkte höra om någon vet hur el kontakten till draget ska kopplas? om jag har förstått det rätt så ska det kopplas via någon box, var sitter den? före gående ägare har bytt dragkrok pga rost (2:a på bes) men någon el har han inte kopplat. jag kan inte se några elkablar eller vart dom har gått in i bilen. tacksam för svar | |
| tror inte det skall kopplas via nån box på en sån gammal bil, nyare bilar däremot brukar vara så. | |
|
Har du check-kontrollpanel i din bil behöver du en reläbox. Då finns det universal interfacebox för ca1000-1200kr,samt lite kopplingspyssel vid baklysena. Men det är klart ,original el-sats är bara att plugga in . priset är jag lite osäker på , räkna 2000-2500kr. Ingen CC-panel , då är det som vanligt bara koppla. "Friskt kopplat, hälften brunnit". /Mats |
|
|
Är det inte så att eftersom all belysning styrs via LCM'en så ska/bör man ha en interfacebox som avlastar utgångarna, oavsett CheckControl eller inte. Men jag kan ha fel.... Folke eller Hasso kanske vet..... Freude am fahren |
|
| Det är aldrig fel att avlasta elkretsar. | |
| var brukar interfaceboxen sitta? tänkte om det sitter en någonstans, eftersom den är reggad med drag? | |
|
Kolla bakom klädseln på vänster sida i bagaget. Vanligaste stället att montera på,,, /Mats |
|
| har hittat en svart box på vänster sida bakom klädseln, men utan kablar. någon som vet hur boxen ska kopplas in? eller måste man ha orginal kabelsats? | |
|
Inte ens matning från batteri till boxen (+ och -)? /Mats |
|
| nej! upp till på boxen finns ett uttag för ett kontaktstycke, en massa rundstift. men frågan är ju hur allt ska kopplas (vilket rundstifts ska kopplas vart). det konstiga är att check-kontrollen indikerar att el-kontakten till dragkroken att det är något fel? | |
|
Är det en bmw-original box eller annat fabrikat på dosan, tex monoflex? Om det är bmw då kan jag kolla i min bil hur anslutningarna är kopplade, är det annat fabrikat då får du nog lösa det själv. Det är lite svårt att "konsulta" på distans:-) /Mats |
|
| det verkar vara en orginal box jag har. det konstiga är att det verkar inte vara några kablar inkopplade, men ändå så indikerar check-kontrollen att det är något fel på el-kontakten på dragkroken? någon som vet? | |
| någon som vet varför check-kontrollen indikerar fel på elen till dragkroken när det inte är några kablar kopplade? har hittat en orginal interface box, men det finns inga kablar, inte ens + och - . någon som har kopplings schema på orginal interfacebox? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.