|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst jättetråden om CarSoft så undrar jag om det finns erfarenheter av andra diagnosvektyg. Exempelvis universella OBD-II codes canners tillsammans med BMW. Har själv en 382-00 och är sugen på felkodsläsare men skulle helst vilja lägga pengarna på något mer universellt då man troligtvis kommer byta bil någon gång. | |
|
Länk Jag köpte min felkodläsare hos Gendan, och den har varit stor hjälp för mitt hobby skruvande med diverse olika bilar. Gendan har en support-sida som när du inte får reda på vad P-code betyder i manualen så har de förklaringar till "spök-koder". Fick in en -96 XJR som hade koden P1621, manualen sade "Low voltage imobilizer". Gendan svarade att trolig orsak var bilen stått stilla en längre tid och eventuell starthjälp har använts. Bilen hade stått på bilfirma 6mån. 382-00 måste vara otroligt sällsynt!! Kanske "Tryckfelsnisses" nya bil?? /Mats |
|
|
ska ju givetvis vara 328-00:) Man ska väl undvika datorn tidigt på söndagar :) |
|
|
Jag har föregångaren till den som heter EZ1500 ,ser ungefär likadan ut. Den är också uppgraderingsbar och lättanvänd. Funkar väldigt bra som vägledning åt vilket håll du ska leta felen. Häftigt med en 382a :D /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.