AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.028

318is turbo konventerad

Visa användare
55
jonnygustavsson
bmw 318is-90
hej jag har en 318is som är turbo konventerad med saab9-5 aggregat och 9-5 intercooler och audi 1.8t spridare men mer och jag har lite problem med att laddtrycket kommer vädigt sent har oxå en saab orginal dump och att bilen inte vill gå med luftmasse mätaren före turbon men när man koppla ur den så gå den på tomgång i alla fall görr den inte med luftmassemätaren!! vad kan problemet va??? dra den tjuvluft eller är de saab dumpen???? varför ha folk luftmassemätaren på tyck sidan???
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
laddtrycket brukar ju komma sent om man har en stor turbo men borde inte du ha. när börjar den ladda?har du en lmm med en klaff som rör sig? isf måste den sitta innan turbon,den ska i gentligen alltid sitta innan.

när jag höll på med motorn en vinter så sen på våren gick den inte, kopplade ur lmm å då gick den, men slurt (nödläge) bytte lmm men blev inte bättre, mätte upp kablarna mellan stybox å lmm och gorde rent med kontaktspray sen så gick den... testa gör rent kontakten på lmm, om de är avbrott/dåligkontakt så går den inte. saab dmpen funkar ju som alla andra dumpar så den borde ju vara ok om den är hel dvs

lycka till....har du nå bilder på bilen?

Han som ingen Turbo har...får åka utan BAR

Länk
Visa användare
55
jonnygustavsson
bmw 318is-90
Ja har en LMM med klaff!
Och den sitter innan turbon...inte på trycksidan.
Bilen funkar perfekt nu efter jag har tagit bort dumpen....den låg öppen när bilen gick på tomgång och slangen mellan insuget och dumpen var inkopplad.
Så fort man kopplar ur dumpen så går bilen perfekt??

Har inga bilder på den just nu...men de kommer snart! =)
Har du LMM på en bil kan du inte ha "öppen" dump utan måste ha återcirkulerande, pysljudet får du då istället från luftfiltret.

MVH
Jk
128
Jkangas
327i e30

en saab dump är återcirkulerande men man kan ha den som ôppen.. men den läcker som fan på hela tiden. därför går din bil pissigt med lmm inkoplad. Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.