|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 320 IK-88 som hastighetsmätaren slutar att fungera på ibland (typ när jag kör på ett gupp).Han som jag köpte bilen av sa att det var glappkontakt vid bakaxelen,är det någon som vet hur man åtgärdar detta? | |
|
Kontakten för hastighetsgivaren sitter lite illa till där bak, mitt i skottlinjen för vägsalt och hjulsprut. Den sitter på baksidan diffklumpen, och går nog inte att missta sig på. Plocka lös, undersök, rengör, smörja upp. Annars hade jag precis samma problem på min E30. Men där var det själva hastighetsmätaren som glappade. Plockade isär den, och hittade en lödning till en kondensator som hade släppt. Satt på det lilla rundade kretskortet uppe bakom själva hastighetsmätaren. Prova att slå på instrumentbrädan och se om glappet kommer eller går, i såna fall vet du att felet inte sitter i bakaxeln. |
|
|
Japp precis. Det är förmodligen glappis där bak vid kontakten. Bytte själv kabelskor där förra veckan. Prova. mvh |
|
|
Jag tackar Baalzamon och Stavros!!Har bytt kabelskor och rengjort och nu funkar hastighetsmätaren som den skall.Många TACK!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.