AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
810

Vill Köpa 328

Fr
37
Fras
325i Sedan -94
tjena ska byta bil till sommaren och är ruskigt sugen på en 328 e36.

Så jag skulle vilja höra lite för och nackdelar från er som kör eller har kört en.

Även grejer man ska kolla på när man ska handla =)

/Fredrik

He's going the distance
ed
776
edge
520dT M -15
Tjena.
Kör 328, har inte märkt av några nackdelar än om ja ska va ärlig. =)
Ruskigt snygg att kolla på, tycker insidan är super och motorn ger hyffsad prestanda. Ska du köpa e36 så tycker ja inte att du ska välja mindre motor iaf.
Tja!!!

Kolla rost runt skärmkanterna,
C-låset på dörrana (så verkligen alla dörrar låser sig) Motorna kan ge sig i nån av dörrarna vanligt fel. KOstar inte mycket att laga runt 1300kr men ändå.

Da
54
Dace
328i M Coupé -95
Jag kör själv en 328 -95 som jag är riktigt nöjd med! Förra bilen var en 320 -92 och det går inte ens att jämför dessa bilar med varann då et är två helt olika karaktärer på dom, enda likheten var nog 6:an tror jag=). 320:in var du tvungen att varva upp rejält innan det hände något medans 328 drar direkt från botten, en kompis hade en 325 i somras och jag tycker det är stor skillnad mellan 325 och 328 när det gäller vridet! Som sagt ovan så är det inte mycket på pappret som diffar men det känns då när du kör.
Vanligt att kolla på tycker jag är om växellådan är glapp i sidled när du lagt i en växel, vanligt slitage på E36, kolla skärmkanter samt underrede, gärna en underredsbehandlad! Annars så kolla om den tjuvdrar luft någonstans och allmän översikt. Tycker du skall kolla extra noga på en 328 framför en 325 iaf, men smaken är som baken! Nu skall man tillägga att jag inte är den som vet allt om bilar utan jag låter mest mina bekanta som kan sköta den biten medans jag själv blir den nöjda ägaren av dessa fina bilar! Hoppas du hittar en bil du blir nöjd med!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.