|
|
|
|---|---|
|
Frambromsarna tar i ganska hårt (med bromspedalen uppe)!!! Någon som vet varför? Man kan inte "rulla" bilen, den stannar så fort man släpper gasen! Hjälp... | |
|
OK, Hur vet du att det är frambromsarna? det låer mer som en anliggande parkeringsbroms..har du kollat den? Om bilen varit avställd med P-bromsen i...så kan den mycket väl ha kärvat fast... Åk till OK eller någon annan stans där du kan lyfta upp bilen och ta dig en titt på bromsoken, om dom fjädrar tillbaka ordentligt. Lycka till! /Klas |
|
|
Tack för hjälpen Klas! Jag gissar på att det är frambromsarna eftersom bakjulen spinner varje gång man startar... Om dom inte fjädrar tillbaka --> hämta plånbok va? :( |
|
|
Bromsar kan vara en riktig "bitch" Det bästa du kan göra (innan du åker till verkstaden...) är att hissa upp ett hörn i taget på bilen med domkraft och kolla så att hjulet snurrar fritt (gör du detta utan P broms i, LÄGG NÅGOT BAKOM HJULET så att den inte rullar!) Jag tycker mig känna igen symptomet, det kan räcka med att demontera och smörja upp bromsoken. Du säger att spinner varje gång du startar..den kan dom mycket väl göra även med anliggande P-broms...starka motorer! /K |
|
| ...ursäkta min stavning... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.