|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur man ska få lite mera effekt i en m50b20 har tänkt mig en kompressor men ökar det något med m3 grenrör också? skulle gärna vilja ha lite info för hur mkt låda och koppling samt bakaxel och sånt pallar? Har hört att dom inte hålla för så mkt medans andra såger att det inte är så stor skillnad mellan 325 bakaxel och sånt. som sagt info om hur man ska få mer puvler i motorn. | |
| Nu kommer ett svar som du inte vill höra, köp en ny bil med större motor. Du lär knappast få igenom en turbo/Kompressormatad 320 genom besiktningen, om du inte hittar nått kryphål eller en besiktningsman som både är blind och döv. Andra säger att det räcker med att plocka bort remmen till kompressorn men det är föga troligt att det hjälper igenom besiktningen. De flesta som kör kompressormatade/turbo matade BMWmotorer brukar väl ha en besikningsmotor som de slänger i för att den ska gå igenom. Det finns ju ett annat sätt som kanske skulle kunna gå och det är att slänga i en tex: Volvo turbo motor och typa om bilen, dock är jag osäker om man fortfarande får göra så. | |
|
En kompressormatad 320 skull ungefär ge samma effekt som en 325, till ett betydligt högre pris. Så jag håller med föregående talare, byt bil eller om du är nöjd med din bil för övrigt, byt till en beg 325 eller 328 motor. |
|
|
Det var just det jag inte ville höra byt motor... Och dubilidu besiktning en gång om året då får man offra sig och meka ner allt. jag besiktar ändå på slutet av vintern så då står bilen ändå det halvåret. Inga andra förslag? om jag inte vill byta motor måste ju finnas någon som fått upp lite pollar i en 2liters motor. Inga uppgifter angående bakaxel och lådan, kopplingen? |
|
|
Ta inte illa upp. men varför lägga en massa pengar på en 2 liters motor när ett motorbyte troligtvis blir billigare & dessutom godkänd vid besiktningen? |
|
|
JONTEP varför bra fråga... Visst 192 pollar om jag byter motor det e inte det jag e ute efter siktar lite högre. Och då blir det samma problem som med besiktningen som om jag tar 2l motorn. och vad jag har hört så ska det vara mer gods i 2l blocket så det blir nog borrning av det så småningom. |
|
|
tjena grabbar..jag kan säga så här...jag har en 320 i -93 som jag har gjort lite grejer med..jag kan säga så här..det e inga problem i besikningen när det gäller kompressor..det e bara att lyfta av remmen.. det andra jag har gjort med bilen är..portad planad topp..ändrat ventil grader så det blir max.annat grenrör och lite annat småt och gott. men det bästa man kan göra med 2L motorn e turbo.det gör mest effekt. men jag kan säga så här jag gör aldrig om samma sak igen det jag har gjort.KOSTAR för mkt.andra bilen sen blir en med större motor i ..men då e det mer dackdelar oxå..tyvärr. |
|
|
Ok! då förstår jag dig bättre. Jag läste ditt första inlägg som att du var ute efter en "liten" effekt ökning. För med bara en kompressor på 2 litern så skulle det ju inte ge mer effekt än en original 2,8 liters. Men nu förstår jag att du tänker lägga en rejäl slant på ditt bygge & då är vi naturligtvis på en helt annan nivå. LYCKA TILL MED BYGGET! |
|
|
Kanske formulerade mig fel men meningen är att bilen kommer att uppgraderas hela tiden tills rosten kommer fram igen... Så till början hade jag tänkt mig en "liten" ökning men det ska bli mer iframtiden hade det varit tänkt. Men mest är jag intresserad av av lådan och bakaxeln pallar. |
|
| Vill du att drivlinan ska hålla för mer än 250hk så byter du den till 328:ans drivlina (samma som sitter på M3 3,0L). Finns mängder beg till salu på nätet. Hoppas du har en riktigt bra budget samt mycket mekkunnande för pengarna samt skruvandet brukar dra iväg rätt rejält. Finns folk som har turbomattat sin bil för under 6000:- i matrialkostnader men då har de lagt ner en jävla massa tid oxå sen är driftsäkerheten inte varit så jätte bra heller. Glöm inte att uppgradera bromsarna osv så du hinner få stopp på skiten sen. =) | |
| mitt bygge med kompressor gick strax över 15k..men då köpte jag allt löst själv...och byggde...fick lite spons på små grejer oxå.. men jag kan säga att det blir en annan bil med turbo istället... | |
| Här har du lösningen på dina problem. =) Länk | |
| Jo då det skule vara nått. tycker att den där killen snart har prövat allt verkar det som har sett att han säljer rätt så mkt grejor.. | |
|
Chiiief: :-P hur går det med mekandet? när va det du räknade med att vara klar med bilen? sist jag såg den låg hela bilen i molekyler ju :-P haha nä lycka till polarn!! ta lite bilder på renoveringen å lägg upp en blogg!! Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Leeroy jo för fan det går framåt... Hade varit bättre om man fått mina spridare så jag kunde få igång symaskinen :). Och nu e den i ännu fler molykyler så om du har ett gäng skruvar så kan du skicka dom fattas en jävla massa :) |
|
|
ajsomfan: hur mycket laddar du? hur länge har du kört med det? hur håller bilen? chiiief: jadu jag får väl följa med snart å hjälpa dig ;-) så jag får mina bussningar bytta snart :-) Min förra pärla :-) Länk |
|
| jodå lite hjälp e aldrig fel men du lär ju inte komma förräns det e fin liret kvar:) | |
| jag laddar 0.4 men jag har inte kört så länge med den 200mil max..men jag kör med lågt tryck för att kolla att allt funkar..ska höjja efter besikningen på bilen ..ska besikta den 22a..så jag tar bort remmen på måndag .efter det så blir det skruva upp det lite.får se hur det går.kan ju alltid hoppas | |
|
ajsomfan: lycka till på besiktningen! har du bänkat bilen å sett hur mycket 0,4 ger? använder du original tändning? eller har du eftermarknads tändning/sprut... Min förra pärla :-) Länk |
|
|
jag kör med 2 extra saab spridare .sen e bilen mappad och hela fadderullan ..jag vill inte bänka den ..blir säkert bara besviken över det..men jag kör ifrån en polares volvo 940tic som e bänkan som har 265hk..men jag kan säga så här det e en volvo det e allt jag behöver säga..och en bmw kommer alltid vara en bmw |
|
| besiktabilen idag..dom sa inget om kompressorn..men där imott fick nedslag på spidelled vänster fram.+ att han gnällde på att vinterdäcken bak va dåliga men behöver bytas till nästa vinter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.