|
|
|
|---|---|
|
Har sökt lite men inte hittat ngt, är det någon som vet om det är skillnad på en växellåda från en 318is och en 318i? Skall sätta i en m42 motor i min 318i touring, och min växellåda känns bättre än den som sitter i is´en. | |
|
Vad sitter det för motor i nu? Jag satte i en M42 i min 318 som hade M40 från början och använde den gamla växellådan. Inga problem där inte... |
|
|
Det är en m40 i touringen, har en hel 318is o plocka från, men vill ha min växellåda. Så det låter bra att det är samma. Tack för hjälpen |
|
|
En sak som du kan kolla innan du sätter ihop allt är det lagret som sitter längst bak i veven. Jag har hört att det ska vara lite grövre på M42 så ingående axel från växellådan kan glappa om du inte byter det. Själv glömde jag att mäta detta och i all hast åkte motorn ner i bilen iallafall. Har inte märkt några lustiga ljud eller vibrationer än iallafall men man vet ju aldrig... |
|
|
Skall kolla detta. Kan ju försöka och titta på realoem om det står något där. |
|
Helga |
Har bestämt för mej 318 iS 16v är något lägre växlad än 318i. //Helga |
|
Lika utväxlad i lådan, lika för alla 4 cylindriga E30 (iaf de som fanns i sverige) förutom M3. Bakaxel utväxlingen fanns det lite varianter på. |
|
|
Är det föresten E30 eller E36 vi talar om? Jag satte i en M42 från en E36 i min E30 nämligen. Då kanske det är lite annorlunda... |
|
|
Det är E30 vi pratar om, touringen är -93, och is´en en -90med en motor och låda från en -91.a. Hmm, rörigt det där;-) |
|
| Okej, då är jag med. Då går säkerligen ditt byte enklare än mitt då jag var tvungen att byta motorfäste, oljetråg och lite annat smått och gott för min var från en E36. Dock fick jag ju hela 4hk mer också :-D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.