|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Lista: Länk | |
|
Det måste gå att köra snabbare, med M60 V8, kompressor, kammar, toppar, strokat, tok-lättat o rätt utväxling... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tror nog att Jocke Sahlin har rätt sjysst koll på hur man trimmar en bil... ;) DANNE Min bil: Länk |
|
|
Rakt fram ja, men när det svänger då???......... Snabbast runt ringen ex.vis!? ///Magnus |
|
|
Nu va det väl rakt fram det gällde och inte när det svänger..... Har sett en M3 GTR dra runt på ringen och det gick fort väldigt fort. Ferrari och annat hade inte en suck. |
|
| Synd om Hammarsröm han har ju tydligen haft kompressorhaveri på sin nya motor. =( | |
|
Du kan ha hur många hästkrafter som helst, men utan ett bra chassie går det iaf inte fortare på strippen. Snabbaste BMW tycker jag är den bil som fortfarande kör med delad bakaxel, men då det inte är optimalt för strippen kommer tiderna nog inte bli mycket lägre. Sen kan man ju bygga en rör ramsbil, plastkaross med stel bakaxel mm, men då är det inte en BMW längre. |
|
|
Supramanen känner väl dom flesta till även fast ni inte gillar Toyota ;) Hans signum har just varit att bilen ska vara en Toyota (orginal kaross, delad axel) men många har tjatat på honom att bygga om bilen då motorn har potensial för mycket snabbare tider, 1260 hk 3 liters rak 6a. Ryktet säger att Vidar Strand har stel axel, nån som vet ??? Jag glömde att kolla på Tullinge i sommras, men det var dock en av dom mest hårresande repor jag sett, Jä***r vad det gick :) |
|
|
Vidar har stel axel och powerglide. Inte många BMW som har turbo orginal heller, går att ha samma argument där som med bakaxeln. Man kör med vad man har, så enkelt är det. |
|
| Yee! Finland leder:)! | |
|
Vidar Strands är ju helt underbar. Har suttit och dreglat när han leker med den. Den bilen vill jag ha!! Tycker dessutom den är snygg med enkla ljus fram. Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| vad är powerglide? | |
|
Är lite mäktigt med 02 på 4a av topp 5.Har full respekt för dom flesta på listan att åka fort är både jobbigt o dyrt. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Hammarström har/hade väl original bakaxel när han körde sin 9,4(?) repa eller vad det var. Supramannens, eller Menghinis bil körde väl med stel axel när deras låga 9:a sattes? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| SMR åkte med orginal bakaxel. | |
|
Baader: Powerglide är en Amerikansk automatlåda som i preppat skick tål mer än de flesta högpresterande ZF:er... I std. utförande är Powerglide en ytterst komfortabel o ofattbart mjukväxlande vanlig automatlåda! BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
in på topp 10 i sommar ;) |
|
| Någon som vet vad som är snabbast klockade tid med en BMW runt ringen då? | |
| Måste vara den där v12 peppade x5:an med le mans motor den pisskade m3 csl bla. | |
|
Det är dags att flytta upp Vidar Strand till toppen av listan enligt säker källa. 8.08sekunder/272km/h på kvartmilen blev det nyligen. (5.2sekunder/220km/h halvvägs) Länk (1600Nm) /N |
|
| I ämnet powerglide vill jag bara inflika att den är tvåväxlad. Där kan man säga dra länge på ettan ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.