|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag låser/låser upp bilen med fjärrnyckeln har låset på vänster framdörr (förarplatsen) slutat reagera. De andra låser och låser upp snällt. C-låset fungerar utmärkt på alla fyra lås med nyckel, men alltså ej via fjärr. Bilen är en E34 '93, fjärrnycket med två knappar (lås & larm), BMW-originallarm. Jag har prövat att initiera om nyckeln men utan resultat. Någon som har något tips om vad det kan vara? Hade bilen inne på reparation efter ett stöldförsök nyligen. Man bytte då höger framdörrs lås och därefter uppstod detta problem. Men kan det ha med detta att göra? Så vitt jag vet har man inte rört låset på förarsidan, och vid inbrottsförsöket var endast låset på passagerarsidan angripet, fast det fungerade till 100% ändå... Tacksam för hjälp! | |
|
Menar du att förardörrslåset fungerar om du använder nyckeln i passagerardörren? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nja, har inte prövat det. Vad jag menar är att allt fungerar som det skall (c-lås, larm) när jag låser med nyckeln. Det är när jag använder fjärren för att låsa/larma som låset på förarplatsen ej låser. Skall iväg till bilen nu och göra en test av centrallåset (efter instruktioner från Bentleys Service Manual). |
|
|
Hade samma fenomen på min M5a, då var det c-lås motorn i förardörren som gett upp. //Roffa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.