|
|
|
|---|---|
| Har en 530 diesel -00 som har börjat hacka och gå dåligt för mig. Problemet kommer bara nån enstaka gång per vecka och försvinner om man varvar till. Har haft bilen inlämnad på BMW verkstad TVÅ ggr senaste månaden och fått räkningar på närmare 9000: - men de hittar inte felet. Ska jag lämna in bilen där igen och få ytterligare en saltad räkning eller nån som har nåt tips ? | |
|
Fråga nån som är duktig på diesel, ex Göran Lindgren på Branzells i Jönköping.. |
|
|
Kolla i denna tråd. Länk På min bil var det glapp i ett kablage. Be dem ringa den centrala tekniska BMW supporten, det fick de göra med min eftersom de inte hittade något på den heller först. |
|
| jeberg: du ska väl inte ens betala för något de inte kan hitta felet till | |
| de har ju mätt upp dieselpumpen, bytt bränslefilter, rengjort dieselkylaren och bytt en ventil i dieselpumpen men problemet kvarstår. kan man liksom be dem att nu får ni fixa detta gratis ? | |
| Du får ju tillbaka bilen med samma fel som du lämnat in den för och tar de dessutom kraftigt betalt för detta så är det inte något att vara nöjd med | |
|
kan det kanske vara en spridare eller något... eller inte en aning är väl kanske inte ens sådana spridare i en 530 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.