|
|
|
|---|---|
|
Ni som kan sånt här.. är det stor skillnad mellan 325-328 [E36].. jag har bara provkört en 325:a, och visst var det kul.. förutom att 328:an är en 2,8liters... något annat? stora skillnader? | |
| provkör en 328 så får du se! det är som dag och natt för det är mycket bättre vrid i en 328 på låga varv än i en 325, skillnaden är ungefär så stor som från en 328 till en m3:a och det säger inte lite, detta är enligt min åsikt | |
|
Jag provkörde en 328:a innan jag köpte min 325:a, tyckte inte att det var SÅ stor skillnad, visst var det bättre drag i 328:an på dom lägre registrena men inte så stor skillnad som en 328:a och en 325:a Rock on |
|
| Oj menade förstås en M3:a i sista meningen | |
| Min erfarenhet är att de extra 30 Nm är ganska stor skillnad. Som när min polare, som har 325, testade min 328 första gången utbrast: Var det SÅ stor skillnad ?! Hade han inte trott. Det skiljer ju nästan 1 s från 0-100 och det märks. | |
Axel |
Från tomgång upp till 4000rpm har inte 325an en chans men däröver är där ingen större skillnad förutom att 325an känns lite varv villigare och har skönare ljud.325an känns och är mer trimmad helt enkelt,sen är det rätt roligt med en effektkick.Mrn det är lättare att sätta en bra o till 100 tid med en 328a för att du behöver ej växla exakt rätt som man behöver på en 325a. R6 är bäst |
| Herregud, som du beskriver låter ju 328an skittrist att köra...mycket vrid på botten men ingen effekt ökning med varvtalet. Kan klart ordnas med lite trimm... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.