|
|
|
|---|---|
|
Min gamla Valio-generator har gett upp, har varit inne på laga.se och sonderat terängen, jag har en 96, E39, 528I, kan jag ta en Boschgenerator? och skiljer infästningar och anslutningar mellan åren? Skulle vara skönt att få lite info innan man beställer en? Tacksam för svar/Klaes-Mora | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Infästningen bör nog vara lika oavsett Bosch el Valeo däremot så skiljer kylkåpan på baksiden. Länk Länk Det finns allt från 80A till 140 tror min 528-96 hade Bosch 140A ///MVH Hasso Länk |
|
Hur då "gett upp"?...Har du kontrollerat vad det isf som har "gett upp" och den oåterkalleligen måste kastas/återvinnas? Många bilelsfirmor åtar sig att renovera generatorer(iaf uppe i norr :)) Min generator "gav upp" på min 735:a och jag lämnade in generatorn hos en bilelsfirma och han renoverade den,dvs bytte släpringar+lager +bytte då naturligtvis kol+laddrelä. Kontrollerade lindningarna och de konstaterades perfekta utan tendenser till slitage. Kostade under tusenlappen minns jag.. Mvh Janne. |
|
|
Just det,vad har get upp?.Min skar i lagrena så det var bara att fixa en från Länk dom hade en för 750:- som funkar skitfint BMW e lag |
|
|
En get????? hehe BMW e lag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.