|
|
|
|---|---|
|
Båda mina dimljus har blivit utsatta för stenskott eller dylikt och glasen är spräckta. Har investerat i begagnade som jag tänkte klä med transparent tjock självhäftande plastfolie för att skydda dom lite bättre, vet att detta fanns att köpa på USA marknaden men har inte sett det här. Till saken, någon som bytt dimljusen och vet hur lurigt det är? Otroligt mittmonterad tumme men det hade varit skoj att göra NÅGOT själv, jag är SÅ avundsjuk på er tokar där ute som byter växellåda i vardagsrummet och trycker i en turbo på tvären för att ni tycker M5:an är lite trög.. Önskar jag hade lite av det i mig,, Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk | |
| Länk | |
|
Strålande! verkar ju som en sak jag klarar av, kanske ; ) Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
haha...ja det är verkligen skit enkelt...jag, med min tumme i mitten klarade av det...vilket motsvarar en 10+ beteckning på ett pussel. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Då det gäller den transparenta folien så finns den att köpa här i Sverige också. Den är otroligt seg så även om en sten spräcker glaset så kommer det inte in fukt. 3M tillverkar den och den återfinns hos glasmästare, men den är inte billig. Hittar du inte hos någon så har jag en rulle som jag kan sälja en bit av om du behöver. | |
|
låter ju perfekt, den jag tänkte på var iof formskuren efter dimljusen. Frågan är ju hur tusan man skär till den om den är så seg ; ) SComfort jag återkommer till dig, stort tack för din vänlighet. Lite synd att det är SÅ enkelt att demontera dimljusen då jag kan tänka mig att dom försvinner extra lätt då.. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
låter ju perfekt, den jag tänkte på var iof formskuren efter dimljusen. Frågan är ju hur tusan man skär till den om den är så seg ; ) SComfort jag återkommer till dig, stort tack för din vänlighet. Lite synd att det är SÅ enkelt att demontera dimljusen då jag kan tänka mig att dom försvinner extra lätt då.. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
No problems. Vet du eller nån var jag kan få tag på nya dimljus (eller begagnade) till E38 för en överkomlig summa? Nästan 1500:-/st hos BMw känns lite blodigt. Mina var spruckna när jag köpte bilen så jag har inte ens kostat på att klistra på stenskottsfolie på dom. |
|
|
Ebay, ta det lugnt så kan du gör aklipp där, fick ju mina för 590:- inklusive frakt (för båda) Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
En kompletterande fråga: Nu när man ändå skall ner och rota där (med dimljusen alltså), finns det lampor med bättre ljus eller trevligare ljus på nåt vis, i detta fall kan jag tänka mig form före funktion då jag typ aldrig har glädje av mina dimljus i trafiken. Men vid foto och "show" kan det kanske var trevligt med bra/snyggt ljus från därenere ; ) Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
| Blixt ljus kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.