|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som vet hur man installerar en tv modul i en m3 e46? Och vilken typ av modul man ska ha. Jag har 16:9 skärm och mk4 navi. Mvh Kalle m3 | |
|
Köp den nyaste TV modulen som är hybrid (analog/digital). Länk /RS2 |
|
|
Du kan behöva en TV förstärkare också. Länk /RS2 |
|
|
Kalle, Ta reda på var det är för artikelnummer på TV/Video modulen till att börja med så det är verkligen en hybrid modul som kan emot digitala TV sändningar . Annars är det mer eller mindre plug and play men jag är osäker på om man behöver TV förstärkaren eller inte. Och sedan är det förståss TV antennen. Oftast finns denna redan integrerad i bakrutan men jag vet att man har varit tvungen att byta antenn förstärkare i vissa bilar beroende på årsmodel och övrig utrustning. Alternativt finns en annan TV antenn som monteras innanför stötfångaren bak. Länk /RS2 |
|
|
ok ska göra det. tack så länge! mvh kalle m3 |
|
| tja rs2. hmmm jag köpte en sådan tv modul som ovan som stödjer 16:9 och är från 2005! det jag undrar är om jag betalade för mycket? jag gav 2000kr för den! och borde jag köpt hybrid??? vad kostar en sån beggad? tacksam för svar | |
| Hybrid mottagarna kostar runt 6-700 euro, de enda jag sett säljs på ebay i tyskland.Länk | |
| till 7an kan du tipsa el nån vart kan jag köpa tv modul till min m5a 02a med 16,9 widescreen.beg.ev.ny | |
|
Hej allesammans..jag har installerat en hybrid..asså analog/digital mottagare.. kolla länken:byte av analog bmw tv modul till digital: Ja,man behöver 2 st nya starkare tv-förstärkare...för att dom ska kunna ta emot digitala sändningar..blir annars en massa störningar..... 2000 kr??!!det är garanterat en analog... jag pröjsade 666 euro min min ..splitterny från tyskland..orkar inte skriva allt en gång till,utan läs i länken jag skrev ovan........MYCKET NÖJD med bildkvaliten.. mvh:Sebbe |
|
| Den integrerade antennen räcker inte........ | |
| Bianca:Hur är bilden under färd?(om du har fixat bort spärren dvs) | |
| hej kan nån tipsa mig om sidan på internet vår kan man köpa tv modul till 16,9 widescreen tv e39 m5 03a | |
| De flesta köper nog sina på Ebay.de Länk | |
| Bilden är klart godkänd under färd. | |
|
Bianca,vilken länk menar du? Hade du TV i innan? Min har Navi 16:9 dock ingen tv, vilket jag funderar på att stoppa i. Är allt fördraget? |
|
BMW M5-03 |
Ska finnas en gammal länk som jag skrivit innan som "bianca"... Nej,jag hade inte Tv-funktionen i min innan.... Inget är fördraget..jag förstärkte med extra starka tv-förstärkare (2st) o tv-antenn oxå... Ska finnas ett inlägg nånstans här på forumet som jag skrivit tidigare.... Antingen i detta forumet eller i M3,M5 forumet |
BMW M5-03 |
Art:nr/Part nr BMW 071199002007=tätn.skruv 1st 61131367599=kabelband 10st 61131372033=hållare 1st 65258375416=skruv 2st 61120144096=kabelsats 1st 65248369470=kabel 1st 65248369471=antennkabel 1st 65248362532=tv-förstärkare 1st höger el vänster 65248362533=tv-förstärkare 1st höger el vänster |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.