AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.693

Motor Byte m20b20 m20b25

325_e30
Har sökt som fan, men hittar ej något om denna Typen Av motor, men som sagt läst lite, men om man har en 320 från 87 o vill lägga i en 325a motor av Samma Årsmoddel går det med 320s kabel härva eller? o 325an Styrbox mm mm, är det mycket pill med diverse vid motorbyte, då Jag Alldrig gjort ett motorbyte, men är jäckligt sugen. För tycker han börjar Bli lite trött,

Bmw 4 Ever
svintoleffe
Du det kan blir problem med bes om du gör motorbytet, en del komemr gien en del inte.

#29 kabel kan funka, om det sitert motoronic på på bilen, jag har för mig på att en dl bialr kom det 88 när det var 320 motorn i dom.

ianantf all så funkar det o göra så, du har skrivit.

Länk Bimmern
MVH Leffe
325_e30
jo jag vet med besiktningen, men det ser de oftast inte,

ok

Bmw 4 Ever
325_e30
#29 kabel'???????????????????????
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Kommer nog inte funka med 320ns kabelhärva.
Du måste ha en 88+ föratt det ska funka. Och en 88+ 325 motor föratt d ska vara 100% identiskt.

Ska du stoppa i en 325 motor ifrån en -87 så måste du ha spridarbryggan ifrån en 88+ då det sitter en snabbkoppling där. . Dvs. Bara å ta spridarbrygga och fuelrail ifrån din 320 motor och sätta på 325 motorn.
325_e30
Har ju en 87a 320i som jag vill kast i en 325a motor av 88 89årsmoddel, komplet med kabelhärva från 325a motorn, Går det fint då? Eller fortfarande Problem?

Tack för hjälp`Å

Bmw 4 Ever
Är ju omöjligt att se skillnad på 2.0 och 2.5 (allt är väl möjligt) men tror absolut inte det blir problem att besikta den, skulle bli väldigt förvånad om dom skulle se det.

Är väldigt lite problem med tex 320 från -84 med l-jetronic om du vill ha ner 2.5 med motronic, så med dina förutsättningar där du redan har motronic blir det bara lättare.

Köp komplett 2.5 så kommer det gå som smort, och jag lovar den går igenom besiktningen, lycka till.
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Ska nog gå fint med en 88+ motor med tillhörande kabelhärva och styrbox i en -87 kaross.

Bara å börja riva! :)
325_e30
Tjena Gottfolk!

Så då ska det gå med 88ans 325a motor i en 87a 320i.

med kabelhärva från från 325ans motor o Styrbox, men hur vet jag om jag har l-jetronic eller megatronic ? hur kan man se det.`? Vilet är bäst vill säga i detta fall om motorbyte? Kabelhärvan, passar 325an kabelhärva med kontakterna på Bilen? Eller får man byta hela el systemet till bilen. Förstår inte hur mycket kabelhärvan är. Typ om man delar den i motorumet innan kupen eller måste jag lossa hela instrumenten mm, Hoppas ni förståt vad jag menar!

Tommy

Bmw 4 Ever
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej!
L-Jetronic = fördelare på blocket
Motronic = fördelare frampå toppen
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Om man tar motorn från 325i med tillhörande kabelhärva, insprutning och databox är det bara till att byta motor. I min 320i -87 sitter det en 325i-motor från -90 och den fungerar kalas!
Har aldrig stött på patrull på SBP heller, har inte ens hört att någon blivit påkommen. Om nu någon har det så berätta gärna om det så att det blir ett slut på dessa eviga spekulationer!

------
BMW CS #04839

325_e30
Då har jag L-Jetronic = som e på min 320 i nu,

men om man sätter i en 325a motor då är det väll Motronic `?

o det ska väll inte va några problem för de....

det e väll bättre?

Bmw 4 Ever
325_e30
OM man gör detta moror byte, måste man ha en Bränsle pump med från 325an. eller det går med 320ns? Tänkte på detta med Flätken o dyligt, kan man använda 320ns, eller måste den bytas med, ,,,

olje kylar finns väll på 325an?

Bmw 4 Ever
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
fläkten? vilken fläkt?`

Bensinpumpen sitter i tanken, inte i motorn.
Du kopplar bara på slangarna vid motorn typ så som dom satt på 320 motorn....

En oljekylare bör du skaffa med tillhörande adapter, men inget måste..
325_e30
läst lite om de som Kopplar in fläkt,, Jo men va fan det viste jag att bensin pumpen inte satt i motor. men undrade om man skulle ha en 325a pump? men antar då att det inte Behövs,.

Vad är olje kylare bra för då, Alltså i mmed du sa men inget måste. för står så långt att den kyler. men varför med en normalt??????????

T

Bmw 4 Ever
Kabelhärvan är den som bara sitter på motorn och går till styrboxen som sitter i "taket" på handskfacket, koppla loss pluskabeln där och de resterande, koppla in den nya som följer med den nya motorn.

Eftersom du har en 320 från -87 har du redan motronic och det är även motronic på motorn från -88 -89.

Antar att du menar fläkten som är till för att kyla, passar med den du har.

Du kan ha kvar det mesta från din motor som sitter i nu. Tex generator, servo, fläkt, kylare, lmm, servo, kylvätskebehållare, slangar mm
325_e30
o dxo ingen Servo på 320 i nu men den färljar med motorn'ä?

Då e det 88 agrigt 658 koplrtt bskrlhätvs från 325 original!

Bmw 4 Ever
325_e30
Blev fel övan!!

Menade 325a. men det med Styrservon,,? Fatta nadda, kan man Fixa det

Bmw 4 Ever
E30_320i
bensinpumpen sitter inte i tanken.. den sitter bakom tanken...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.