|
|
|
|---|---|
|
Tjena, under det kommande året så kommer ja troligen köra runt i en bmw e36 320i Touring 95-97 vilket inte ä så mycket att trimma förutom att ja möjligen kommer montera ett insattsfilter lr nåt sånt. Men i framtida planer så kommer ja nog skaffa e36 323/328 kombi lr kanske oxå hoppar upp till e46. Eftersom 323 är en billigare modell att äga jämfört mä 328 så kanske ja håller mig till den för de xtra hästarna kommer troligen inte göra så mycke skillnad om man ska trimma. Vid trimmningen så funderar ja på att. Plana toppen. Byta kam o lite andra saker i motorn. Byta luft filter men om det blir helöppet lr bara insatts o lite modifiering på luftburken avgör ja då. Byta avgassystem o kanske extractor ifa att det inte finns bättre alternativ. Kanske kompressor lr turbo om jag inte nöjer mig med den effekt jag får ut utan. Chiptrim kan va bra att göra, men huvudsaken till det är inte för att få ut mer effekt utan att kunna få systemet att funka bättre så bilen inte tar för mycke bränsle i onödan mm, o kanske tom går billigare beroende på körning. Jag och många andra vet hur en sugmotor fungerar i grunden. Men alla bilmärken har sina motorbyggen som va väldigt lika o olika varandra. Säkerheten är en sak som minst lika viktig när man trimmar vilket oxå kommer att modifieras vid behov. Det jag kan om bmw ä det som ja läst på forum vilket kanske skulle behöva finslipas lite :), så jag undrar märken o modifieringar tycker ni att ger bäst resultat om man placerar säkerhet o trimmning i 3 steg från billiga o "lättframgrävda" effekter till tyngre o dyrare. | |
|
Ja se chip kan du hoppa över! Du tänker ju ändra på kompet så ett chip som också justerar upp tändningen blir ju kaka på kaka! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.