AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.342

Eftermontera rattvärma i e39:a?

bm
304
bmwtouring
523i touring -00
Hej

tänkte, som rubriken antyder, eftermontera rattvärme i min e39:a. Har lyckats "ropa in" en ratt på ebay. Den är dock inte komplett, utan kommer med enbart ratten (d.v.s. utan airbag, multiknappar m.m.). Multiknapparna har jag hittat de andra som behövs på BMW (min bil har ganska mycket utrustning, inkl. telefonen så knapparna på vänster sida verkar passa med de som sitter där).

Mina frågor är nu;

1. Är det någon här som känner till om släpringen är annorlunda på en bil med rattvärme relaterat till en utan? (Vet ju att "gurun" Hasso har detta i sin bil, kanske Du känner till detta?)

2. Vilka mer sladdar/knappar är knappsatsen på höger sida måste jag byta/köpa till (tänker byta de på vänster ändå för att få samma status på grejerna).

3. Har min bil kablarna fördragna upp i rattstången till en sån här ratt?

OBS! Rattarna är sinsemellan samma modell (fyrekrad multiratt) och rattnavet skall vara detsamma då årsmodellerna är kontrollerade av både mig och säljare.

mvh

Martin

Knapparna
69
43
69ers
530 XDAT -08
523ia Touring-98 Ind
Grattis!! till det mest värdefulla tillvalet på en BMW

69ers
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
tack, fick ratten billigt... (allt är visserligen relativt) men har en liten känsla av att det nog inte kommer bli så billigt innan den sitter i bilen... men det ordnar sig nog. Kan säkert sälja min gamla multiratt till nån som inte har farthållare m.m. i sin e39:a så då får jag in lite pengar där i alla fall...

/Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.