|
|
|
|---|---|
| Jag har lagt på "19" med 235/35 på min z3 m roaster, passar perfekt framme men bak ser det inte bra ut, de fyller inte hjulhusen & ligger för långt inne (kanske behöver spacers) och annan profil.. vad säger ni? | |
|
Vad har du för ET på bakfälgarna och hur breda är dom? /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Måste kolla det... MVH P A Y |
|
| Ja du lär väl ha 3-seriens ET bak på fälgarna då misstänker jag medans det egentligen ska vara 5-seriens ET (8 ungefär) bak. Sätt på 30mm spacers så löser du det problemet iaf. Ingen optimal lösning men den enda som duger. | |
|
Dom har suttit på z3 2,8 är det nån skilnad på M & 2,8? MVH PA Y |
|
|
Jag tror att det är ET 41 orginal (runt om) på Z3 2.8.... På din Z3 M så är det ET 8 bak orginal,så det skiljer ju en hel del. |
|
|
Ok..då behöver jag alltså spacers och andra däck bak.. MVH P A Y |
|
|
Hej På mina "19" är det ET 15 bak och fälgarna är 8,5 tum breda, vilka spacers ska jag ha för att det ska bli bra? och vilka däck ska jag ha bak? nu har jag 235/35 "19" vågar jag gå på 245/45? för att fylla ur hjulhusen.. MVH P A Y |
|
|
Så du gick upp 2" på höjden men minskade ½" på bredden? Endast i norrland =))) Bak är det ju 17" 245/40 orginal = 1918 i omkrets.. Nu vill du ha 19" då blir det 245/30 = 1923 i omrets en skillnad på endast 0,3% eller 2mm.. Lycka till Z MMM Coupe |
|
|
Anders Olsson: Ja!! man borde vara på forumet innan man köper grejer :) men nu har jag grejerna fick me däcken på köpet.. du menar att jag ska gå på 245/30 vad händer om jag går på 245/40... och vilka spacers ska jag använda bak fälgarna har ET 15 MVH P A Y |
|
| Det är ET8 orignal bak så 10 mm spacers borde duga för dig, men det ser du väl när du monterar på fälgen eller ? | |
|
Vill du att fälgarna ska hamna lika långt ut mot skärmen som original så borde det funka bra med 15mm spacer om min matamatik inte är helt galen. /Andreas |
|
|
Skruva dit fälgen och kolla hur mycket du vill ha ut den.. Jag har orginalfälgar + sänkt 30mm & 20mm spacers per sida.. Ser snygggt ut men man blir tvungen att valsa skärmkanten.. Med 245/40 19" får du 2073 i omkrets, vilket är förstort.. Klipp från däcksida: "Dina nya däck blir för stora. Det skiljer 8.1 % i omkrets jämfört med original däcken. Det får högst skilja sig 5%. Prova med 255/30-18 eller 265/25-19." Men 245/30 är bäst inte precis den vanligaste dimmensionen på markanden (Dunlop har iaf) Z MMM Coupe |
|
|
Nu har jag beställt 15mm spacers, Z MMM Coupe:Kan man lägga 255 på en 8,5 tums fälg? MVH P A Y |
|
|
Hej, Är spacers något man lägger mellan fälgen och "fälghållaren" så att hjulen kommer längre ut och "fyller ut" hjulhusen bättre? Hur gör jag i så fall för att få tag på sådana och vad skall jag ha? Vad är risken att ett hjul lossnar om man har spejsers? Får man bättre vägegenskaper när hjulen sitter längre ut? Har en 2,8 coupé med original 225/50/16" /Jonas |
|
|
255/30 19" passar på 8,5" - 10" fälgar.. men är nog lite jänke-varning på den kombinationen. Godkänt är det iaf! Z MMM Coupe |
|
|
länk: Länk Z MMM Coupe |
|
|
Tänkte väl det.. Väntar på spacers och ser hur det ser ut me däcken jag har..men tycker att de är lite smala på en M...tappar väl fästet i sommar :) MVH P A Y |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.