AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.069

Beställa hjul online, verkligen lönsamt?

Surfade runt lite på t.ex. dackonline.se m.m. samt kollade priser i lokala butiken på orten

Fråga: Om man nu här hemma t.ex. får tag i en fälg man vill ha plus däck monterat och klart samt balanserat, e inte de enklast även om de kanske blir nån tusenlapp dyrare?

Ja menar skaffar du lösa fälgar och lösa däck en tusenlapp billigare måste du ju ändå gå till en däckverkstad för att montera och balansera vilket säkert kostar minst 1000kr :)
Klart att det är enklast, men som du skriver själv, -det kanske blir någon tusenlapp dyrare... Då får man väl se till sig själv och fråga sig hur man vill ha det. Vill jag ha det enkelt eller vill jag ha det billigt? Jag har iallafall köpt mina däck på nätet dom senaste 7-8 åren och ALLTID sparat pengar jämfört med vad det skulle ha kostat hos mina lokala däckhandlare med monteringen inräknad.

Mer än 500 kr har jag aldrig betalat för att få lösa däck och fälgar monterade och balanserade där jag bor.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Däckonline sammarbetar ju med ett stort antal däckfirmor så chansen finns ju att du bor hyffsat nära någon av dessa.

Sen finns det ju en del mindre handlare som har anpassat sig till Internetpriserna. Själv har jag hittat en sådan kille i Lund och jag vet att par andra profiler här på forumet också kör dit. Han ligger marginellt högre i pris på däcken och har bra priser på allt annat och framförallt mycket bra service så jag kommer att fortsätta att köra dit istället för att handla på nätet.

___
//Ulf
Jag funderade faktiskt på det häromdan! behöver nya sommardäck till e30in och funderar då på att handla dom hos däckonline och få dom krängda här i närheten...billigaste stället här omkring tar 120 kr / däck om man kommer in med egna, så om man kan få bra däck och ända lite på det så är det ju värt det! dock vet jag inte riktigt var gränsen för hur mycket pengar det skall handla om ligger...

500 kr känns som att det kvittar, då tycker jag att man lika gärna kan betala däckhandlaren här i trakterna, men börjar det närma sig tusenlappen så är valet självklart...

MVH
Johan K
Jag köpte däck och OZ fälgar via svenskadäckgrossisten i sommras,och när jag beställde därifrån så fick man det monterat,ballanserat och fraktfritt + cromade ventilhattar,samt 4st låsbultar utan extra kostnad,så det var bara att montera på dom och köra.
Helt klart värt att rekommendera,funka bra med frakt via bussgods och jag betalade när däcken kom (inte i förväg)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jo, köper man både fälgar och däck så är ett ju inga problem eftersom man i regel får hem allt klart att monteras. Problemet som diskuteras är ju när man köper lösa däck och behöver få dom monterade på fälgar man redan har.

___
//Ulf
Ja nu ser jag,sorry. Ja då är det däckfirma som gäller och lite extra kostnad för krängning och ballansering,har man tur så kanske det ingår i priset om man köper 4 däck. Bara att sätta sig i telefon och kolla runt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.