|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
| titanium silver är helt klart den snyggaste färgen till z4 | |
| *host* Safir svart *host* XD | |
|
Tycker både silver, och speciellt svart tar bort Z4ans dramatiska linjer. Sterlinggrå gör sig bäst, synd bara att det är så himla vanligt. |
|
| Håller faktiskt med om att sterlinggrå passar bäst till Z4:an, men jag uppskattar titansilver allt mer för varje dag jag ser den! :-) | |
| Är det någon Z4-ägare som haft problem med "missljud" (ett konstigt ljud iaf) som uppstår när man kör ca 85 km/h? Min låter så varenda gång jag kommer upp i 85 km/h och det slutar låta så fort man passerar 90! | |
| Jag hoppas det är okej om jag lånar tråden för en fråga, då jag nämligen också letar efter en Z4 3.0. Jag vill definitivt ha sportstolar och grå blinkers, gärna också ett navigationssystem. Nu har jag hittat en bil som uppfyller mina krav, dock utan navigationssystem. Hur viktigt tycker ni det är med ett navigationssystem i en Z4? | |
Gemini__ |
Finns supersmidiga portabla GPS-enheter att använda nuförtiden, så det är ingen katastrof att det saknas anser jag. Mvh: Thomas Den enda sanna E34 M5-sidan - www.e34m5.se |
| Håller med föregående talare, BMWs Navigator är ingen hit jag håller TomTom navigator för 5000:- mycket högre och dessutom med svenskt tal | |
|
Jag tycker NAV förstör bilen, då den är inbyggd i panelen. Den är helt enkel ful. Och hur ofta använder man Nav? Min far tog med nav i sin audi(40000 kr!!) när han beställde den sammanlagt på tre år har han användt den hmm kan jag nog räkna på mina fingrar. Följ hellre Gemini__'s råd |
|
|
Kineto: Kan jag få tillbaka "min" tråd nu?! ;-) Ställer frågan igen: Är det någon Z4-ägare som haft problem med "missljud" (ett konstigt ljud iaf) som uppstår när man kör ca 85 km/h? Min låter så varenda gång jag kommer upp i 85 km/h och det slutar låta så fort man passerar 90! |
|
| Skulle vilja fråga dig nimaka hur långt din bil gått du köpte den?, vill själv få en prisbild på vad man skall ge för en Z4 3.0, hur är den att köra nu när det är vinter ? (hoppas inte detta inlägg stör din sista tråd) | |
| zige: Bilen hade gått 3650 mil när jag köpte den. Jag har inga som helst problem med att köra den nu under vintern. Dock måste jag tillägga att den står parkerad i garage, både hemma och på jobbet. Och när det gäller köregenskaperna på vinterväglag så kan jag bara säga att jag kör hellre en Z4 än någon annan bil, även på vintern! :-) | |
|
Vad är det för missljud? Vart kommer det ifrån?? En z4 kan knaka och gnissla ganska mycket så du måste precisera ljudet! //Dorfmeister ps: Lycka till att köra Z4 på vintern i Borås, då lär framspoilern gå sönder första dagen då de inte plogar gatorna här... Har en 15 cm ISVALL som mittsträng på min gata och jag bor i stan... |
|
|
Det känns som att missljudet kommer från motorn, eller åtminstone "under huven". Det är definitivt inte något gnissel eller knakande från chassit, speciellt med tanke på att det enbart låter vid 85 km/h, oavsett väglag! Får antagligen lämna in den på BMW så får de fixa det på garantin, tänkte bara kolla med er om det var ett vanligt fel... |
|
|
Tja! Är det någon som vet ett cirkapris på aerodynamikpaketet till Z4? Hur mycket kostar montering/lackering? Tacksam för svar! Nima |
|
| 20 laxar har jag för mej att jag har läst nån stans här på forumet men då var de nog bara för aerodynamikpaketet | |
| Hmmm... 20 laxar låter väl typiskt BMW. Någon som vet vad det kan kosta att montera på den också? Tror du 20 000 är INKL lackering? | |
|
Nej självka kittet kostar ca 11.000 kr, iafl på BMW M-bilar i E-tuna. Dock så kostar det lite att lackera... Jag kommer endast att köpa fronten om det blir i sommar eller nsäta år får vi se. Dock kan man inte beställa bara fronten från M-bilar, så i värsta fall får jag åka ner till tyskland och köpa den =)... |
|
|
Har BMW tillbehörs prislista från 2004 till Z4 Aerodynamikpaket innehållande inklädnad av stötfångare fram och bak samt inklädnad av sidotrösklar, lackerat. Cirkapris inkl. moms 16,700 Endast grundlackerat. Cirkapris inkl. moms 10,900 Montering tillkommer. /Jonas |
|
| Z4 Maria borde väl veta hon har väl det på sin bil hör med henne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.