AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
15.855

Ska köpa min första bil => Z4! Behöver tips & råd...

Sida 4 av 7
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Grattis! och välkommen.

"Z4 love it"
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Iwdahl, you got mail!

Schnell Schneller Sterlingrau
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Många gratulationer! Fan va roligt att hämta en z4:a. När jag gjorde det gissa om mina ben skakade, kunde knappt växla ordentligt :D.. Sen kom en störtskur på vägen hem :( så det var bara att cabba upp. Men det var kul att se kompisarnas miner när man kom glidande i cab och fint ljudsystem =)

Hoppas du blir nöjd, det blev jag ialf!
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Hallå gänget!

Imorgon kl 10 hämtar jag min "nya" Z4:a! Ville bara tacka alla här som hjälpte mig ta rätt beslut. Hoppas vi ses på någon bilträff i framtiden!
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Weeehooo! Vi vill se bilder direkt imorgon! =)

Mantorp den 5 maj kommer nog många Zeddare, så sikta på det!
Co
48
Coupé wannabe
Mini Cooper -17
Stort grattis till nya bilen, har själv varit helt inställd på att köpa en z3 coupé till våren, men med allt tjatande om z4:or här har jag nu börjat fundera på en sån jag med, och med hardtop blir den ju riktigt snygg.
Och är förmodligen egentligen en bättre vinterbil än z3, eller?

ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Coupé wannabe: Jag hoppas det! För jag har tänkt använda den året runt. Om du vill se hur den beter sig i vinterkylan och på vinterväglag så är det bara att kontakta mig när du kommer till Göteborg! :-)

Bara ett par timmar kvar...
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Också nyfiken på bilder!

Grattis till köpet!

/Bo-Erik
Länk
2,
295
2,8 power
Om Z4 Roadster är bättre än en Z3 Coupé måste jag nog ställa mig högst tveksam till, oavsett hardtop eller inte men det är som sagt lite tycke och smak... :)

/Bo-Erik
Länk
2,
295
2,8 power
Vinterbil alltså!

/Bo-Erik
Länk
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Nu är bilen hämtad och i min ägo! Efter att ha kört den ett par timmar kan jag säga att allt verkar OK. Dock är det lite stenskott på stötfångaren, som BMW gick med på att fixa, och fälgarna är lite skrapade, vilket jag själv får bekosta.

Jag har fortfarande inte fattat att det är MIN bil som står där nere i garaget, men det kommer väl efter att chocken har lagt sig...

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
nimaka,

Visst är det en skön känsla att se vrålåket varje morgon ; )
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Hobbe Z4: Fråga mig imorgon ;-)
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Ps: Funkar riktigt bra vintertid, jag vet!
med hardtopp så så gör sig zán minst lika bra som de som
är trvungna att köra med" fast keps"!året runt. haha .
Visst är det illa med rutor utan ram vintertid men detta kan man ta.
DSC systemet i z4án är riktigt bra, sportkärran får tyglar på vinterevägar =
ett måste om man vill hålla sig på vägen

"Z4 love it"
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Tjena!

Nu har jag haft bilen i snart 48 timmar och ca 30 av dessa timmar har spenderats i den! ;-)

Har inte riktigt bestämt om vad jag gillar mest med Z4:an dock; Att köra den eller Att bara titta på den utifrån...

Självklart har jag börjat snegla på "tilläggsutrustning", så nu har jag ytterligare några frågor:
1. Vad kostar vindskyddet och är det enbart genom BMW man kan köpa det? (hittade inga begagnat-annonser)
2. Stämmer det att en Hard-top kostar ca 25000 kr? Är det någon som lyckats få den billigare?

Jag har även märkt att fönstret på passagerarsidan "rasslar" (som om den satt löst). Men det gör den bara när jag kör utan passagerare! Dvs när någon sitter på passagerarsidan, så låter det ingenting (iaf inte lika mycket). Någon som varit med om detta?
Kika här eller håll utkik på blocket/ebay för vindskydd... Länk

Vad gäller hardtop så brukar Stylabilen Länk göra gruppinköp varje år :-)
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Tack för tipset Svebba! Vågar jag beställa vindskydd från den första länken du rekommenderade? Är det ett seriöst bolag?
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Roadster Solutions är ett bra företag.
Jag har själv köpt saker därifrån.
Kom i håg att moms, frakt, och tull inte ingår i priset.
Vindskydd kan du ju även köpa direkt från din BMW-återförsäljare.

Skrammel från sidorutan är ett känt problem på tidiga modeller.
Be din BMW-återförsäljare fixa det. Det behövs lite mer dämpning i skenan som håller upp rutan.

En hardtop fick jag gratis när jag köpte min Z4.
Ett erbjudande just då.
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Tack Hobbe Z4!

Förresten, finns det någon Z4-ägare som bor i GBG-området? Skulle vara intressant att jämföra två Z4:or, mest för att se om man märker någon skillnad på koppling, motor eller växellåda... Eftersom jag inte är någon expert på motor etc. så är jag orolig för att min kanske är i "sämre" skick, utan att jag märker det!
Co
7
CoffeZ4
BMW Z4 2.5 -04
tjena nimaka, jag bor i göteborg, men jag har bara en liten klen 2,5. jag är jätte dålig på bilar också men börjar komma lite mer och mer nu. kan ju va kul att jämföra lite, men den står och sover i garaget nu så det får dröja några veckor!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.