|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Den fria servicen upphör i maj..... Dock tillhör faktiskt BMW-bilar bland det billigaste som finns att serva!! Annars tycker jag att du ska slå till, du kommer inte att ångra dig, en underbar bil är det att köra! (trots moppemotorn... Jag var tvungen Hobbe...) |
|
|
Skönt att höra! Nu ska jag bara få sambon på min sida (vilket inte borde vara så stort problem)... |
|
|
Beppo, Min moppemotor duger på banan. När ska du våga dig dit, och varva dina gamla outnyttjade 321 hk ? ;) |
|
|
Kom på en annan sak, det kan sluta med att jag får Z4:an med sommardäck. Om jag förstått det rätt så kan man enbart sätta på s.k. punkteringsfria däck på Z4:an och dessa kostar en del! Hur mycket kan jag billigast komma undan om jag behöver ett set vinterdäck? Finns det någonstans man kan köpa däcken begagnat? Har ni någon hemsida ni kan rekommendera där de säljer dessa däck? |
|
|
Hej! Har läst lite här på tråden om att köpa Z4. Ska själv köpa och var på BMW i lördags för att pråvköra. Men til mig sa de att de inte tar ut cabbarna förrän snön är borta. Funderar även på att importera själv, har gjort det 3 ggr förut men aldrig en Z4. Någon som gjort det och har lite tips?? Såg "din" bil nimaka på BMW, såg riktigt nice ut!! |
|
|
nimaka: Det går lika bra med ett par vanliga vinterdäck också. Du kan köpa begagnade från 3-serien, de passar. Du måste dock ha 16"-fälgar för att bromsarna fram ska gå fritt. Kolla här på powerbörsen, det finns en del. Mvh Henrik |
|
|
Tack soda! Ska försöka få vinterdäcken på köpet för 280 000 kr, annars köper jag inte bilen! (Någonstans måste man ju sätta gränsen) Iwdal: Vad räknar du med att få betala för en likvärdig direktimporterad bil (inklusive alla importkostnader)? |
|
|
Har hittat ett par 3.0 som jag funderar på, de ligger runt 220000. Vill ha svart eller silver så det gör att jag är något begränsad. Själva importen har tidigare gått på strax under 10000 ink. inregistrering. Hittade precis en 3.0 svart för 18000 euro. Låter lite skumt men iof så har den ingen AC. |
|
|
Tydligen finns det mycket pengar att tjäna på att importera bilen, kan förstå varför folk gör det! Tyvärr är jag för feg (=oerfaren) för att ge mig in i den världen. Det jobbiga skulle vara om man lägger ut ca 50000 kr extra för att få en svensksåld bil av en auktoriserad ÅF, för att sedan få en massa problem med den! Det är skräckscenariot för mig iaf... |
|
|
Vad jag hört och läst så är de flesta importerade och mätarskruvade bilarna "justerade" i sverige efter importen. Men jag hittade precis ett praktexempel på blåsning, kolla in de här två annonserna! Samma bil fast en är i Hamburg och en i lepzig......... Den bilen i Hamburg har varit ute en gång tidigare och när jag pratade med honom var han i England och jag kunde hämta upp den där...... Länkar: Länk Länk |
|
|
Shit, it's a dangerous game you play! ;-) Skämt åsido så kan jag tänka mig att allt snack om risken att bli lurad vid köp utomlands är överdriven. Jag menar, det är ju trots allt Tyskland vi snackar om. Kan tänka mig att "zie germans" t.o.m. är mer ärliga än svenskarna när det gäller deras BMW:n... eller kanske inte. Nu ska jag iväg till BMW mölndal för tredje dagen i rad! |
|
|
Iwdal, köp en import och spara slanten... Det gjorde jag! Schnell Schneller Sterlingrau |
|
| Det kommer finnas mycket Z4 till salu i April-maj. Finns ingen anledning till att ha bråttom och importera själv. Det dyker upp gott om objekt. Trust me... | |
|
Det kommer ju även en facelift nu under 1:a kvartalet som borde göra att priset på -03/04 sjunker något. Eller vad tror ni? Får man fråga vad du gav för din Dorfmeister?? Något speciellt man ska tänka på när det gäller just Z4 |
|
|
Gentlemen, ni "tittar" på en ny, stolt Z4:a-ägare! Tyvärr fick jag den inte för det priset jag strävat efter. Jag fick ge 280 kkr + 10 kkr för nya vinterdäck och gratis montering även när det är dags för sommardäck igen... Samt två nyckelringar! Är helt förberedd på att detta blir en stor förlustaffär i slutändan (typ 50 kkr), men jag är jättelycklig! =) |
|
| Grattis! | |
|
Välkommen till Zäta flocken! /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Grattis! /Bo-Erik Länk |
|
|
Blev det UDR 056 tillslut eller? /Bo-Erik Länk |
|
|
2,8 power: Yes, UDR056! Nu ska jag iväg på utbildning/tjänsteresa, så jag kommer antagligen inte skriva några fler inlägg förrän tidigast fredag. Jag har skrivit köpeavtal och så, men jag har fortfarande inte provkört bilen. Ska göra detta på fredag dock, så om ni har några tips, förutom det som står här:Länk så får ni gärna skriva ett inlägg! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.