AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
938

Usch.. påkörd när man stod parkerad

Kom tillbaks efter en hel dags arbete och ser att hela sidan på min bil är helt totalförstörd.

Någon har kört upp längs hela sidan och bara kört vidare. Lacken (förstås), dörrarna, backspegeln.. Ja nu måste man åla sig in från andra sidan för att komma in i bilen..

Trist med smitare. Stod i och för sig parkerad på en smal gata men likväl på en sida där man får parkera. En annan bil verkar dock ha parkerat väldigt långt ut från trottoarkanten på motsatt sida. Jag stod längst in vid trottoaren på min sida.

Som tur är har en omtänksam person som bor på gatan lagt en lapp med registreringsnumret till den skyldige samt tidpunkt. Tidpunkten säger att detta skett på slutet av dan och tydligen har alltså alla annan trafik tagit sig förbi utan att repa bilen..

Visar sig inte helt oväntat vara en taxifirma. De struntar väl i om de repar firmans bilar.

Vad gör man nu? Någon som har några bra tips? Har ju försäkring förstås men självrisken är ju inte rolig..
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Ring Polisen, ge dem reg nr och åk förbi och visa upp din bil så polisen kan ta lite foton,sen har "Nisse" inget körkort längre vilket han är värd!!Det kommer inlägg då och då om det här så bort med dem förarna från vägen!!
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Välkommen till forumet.

Trist mkt trist, när sådant här händer.

Kontakta taxi bolaget och be dem fixa bilen, går de inte med på det så polis anmäler du dem.

Lycka till.
Ska tillägga att jag alltså har ett vittne för jag vet vem som såg händelsen.

Skönt att det finns reko människor som springer ut och tar regnumret på såna här idioter.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Vad var det för Bmw som blev skadad??

mvh
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
HAllå vad hände, har den skyldige "gripits" :-)
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
stog med firma bilen på en trång gata i stockholm och en last bil (budbil) repade firma bilen (endast plast skador) , han uppnade dörren och sa att han skulle parkera runt hörnet , det stog en bil bakom och tutade , vi väntade en halv timme sen ringde vi budfirman , dom kollade om någon hade körningar där ( svar ja ) dom kollade även bilens gps och sa att vi skulle skicka en räkning , innan dom hade pratat med chafören så dom var nog vana med den typen av uppjörelser

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.