|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag har nyss köpt en 318i -89 och tyvärr läker den vi inloppet till tanken. Först trodde jag det var slagen men det var rosthål i själva tanken. Så nu ska tanken bytas ut, men det återstår ett litet problem. Det finns ju en ca 30cm lång gummislag mellan stålröret(från tanklocket) och tanken. Denna har tyvärr tagit rejäl skada och efter att ha försökt ta bort den skadade del blev ju så klart för kort. Så nu ska jag försöka få tag i en ny. Därför söker jag tips om var man kan köpa den. Kan förstå att BMW verstäder har den, men det brukar som vanligt vara väldigt dyrt. Vill ju hitta så billiga alternativ som möjligt. Helst köpa nytt, som sagt gummi är färskvara. Alltid bättre met nytt än begagnat. Tack för alla tips på inköpställen som ska ha denna slang. | |
|
Länk hjälpte mig när jag ersatte mitt avrostade påfyllningsrör med slang. De bör kunna hjälpa dig oxå! |
|
| kolla vad den kostar på BMW. kostar nog inga tusenlappar direkt... | |
|
Länk Nr 19, bör kosta ca 150 kr på BMW. BMW är i många fall billigare på reservdelar än fristående leverantörer, kolla alltid vad BMW tar först. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack så mycket för svaren. Oki, ska kolla upp BMW på måndag. Var bara inställd på att det som vanligt är svindyrt att gå och köpa hos bilmärkets egen återförsäljare. Framförallt eftersom själva tanken var mellan 500-1000 kr dyrare hos BMW än MECA/Laitis/Mekonomen. Dawwe: Tack för länken. Dessa leverantörer kommer vara bra för en annan sak. Tror jag satsar på BMW först eftersom den inte verkar vara så dyr. Amplify: Det förstod jag också att den inte var så dyr, men som studerande och just köpt bil så finns det tyvärr inte många kroner över. Man vill spara in på varje krona man kan tjäna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.