|
|
|
|---|---|
|
I senaste numret av Teknikens Värld så tyckte testlaget att BMW's X-drive system var "testvinnare"mot ett antal andra fyrhjulsdrivna system och bilar :) Bilen som testades var en BMW 525Xi Touring. "Motståndare">>>>Audt A6 Quattro 4,2 Avant.Hyundai Santa Fe V6. Land Rover Discovery(Bäst Offroad).Mercedes Benz ML 350.Subaru Legacy 2.0R.Volkswagen Touareg3.0 V6.Volvo XC70 2.5T(Prisvärd). JAG trodde aldrig på detta system måste jag nog erkänna...Men kul att BMW vann :) Detta system kom ju först på X3 och sedan bl.a. på 5-serien.. Mvh Janne. | |
|
Samma här, blev riktigt förvånad. Trodde inte att 525:an skulle ha en chans. Den vann ju nästan alla ronder dessutom. Keep Your Distance! |
|
| Bmwn var snabbast runt banan med väll!!Härligt, med tanke på rally järnen i testet. | |
|
Skrev det här inlägget på forumet i januari. "Såg precis BMW:s reklam på TV om sin "inteligenta X-drive" och kom att tänka på att de test som jag läst om, oftast handlar om att köra uppför en väldigt brant och isig/snöig backe eller att köra i tjock lera. Det skulle därför vara kul att se ett test på en snorhal och slingrig vinterväg, en vanlig rallytävling m.a.o för SUV:ar. Vem vinner där? " Känns som att jag fått svar på frågan nu:-) |
|
|
Tja...Nu klarade t.ex denna 525xi att dra en Toyota Pick-up!! uppför en isig backe i ett utav delmomenten utan problem..Man skulle bara vara "lite lätt" på gasen i startögonblicket så gick det som en dans sedan.. Vilket man inte kunde säga om t.ex Volvo XC70 2.5T och Hyundai Santa Fe V6,dem fixade helt enkelt inte detta. Mvh Janne. |
|
Buspelle |
I senaste Automotorsport var en 330 xdT snabbast runt banan och vann över riktiga "rallyjärn". |
|
Bra test! Synd att de inte testade en Subaru med nya VDC systemet istället för den 'gamla' varianten i manuell Legacy. Testet var ju bra i sig, men lite missvisande att inte ta med nya varianten med antispinn, stabilitetskontroll och andra godbitar. Eller kanske fyrhjulsdriften som sitter i Impreza WRX STi... tror 330xdT skulle få lite svårare då ;) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
erito, du har fel! I AMS så var Subaru Impreza Sti (Petter Solberg edition II) långsammare runt banan än 330xd!! Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
steaman, vilket test var det? I teknikens värld testade de ju Subaru Legacy 2.0... men jag kanske missade att de också körde STi? |
|
|
Ah såg det nu, Jag kollade ju i fel tidning :) Ser inte tråkigt ut att få rasta alla de där bilarna på en plogad bana.... |
|
|
Riktigt kul att BMW nu även är bäst på fyrhjulsdrift, och knäcker 4WD-veteraner såsom Audi quattro, Haldex-bilarna, Subaru osv. :))) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Läste i tyska AMS för ett tag sedan ett test mellan Mercedes, Audi och BMW. Mercedes var då bäst och BMW sämst men skillnaderna var minimala. I det fallet hade man använd touringmodeller i alla tre fall. Man diskuterade då att en kontinuerlig fyrhjulsdrift måste rent fysikaliskt vara bäst. Honda har ju ett väldigt avancerad system som är antagligen väldigt ineffektivt! |
|
|
Ytterligare ett test där grepp och dragförmåga testas hos kompetenta bilar. BMW högt placerad igen (2a plats) :) Länk |
|
|
Det är intressant att i Tyska AMS är det ALLTID MB som vinner oavsett, jag har nog alldrig sett BMW vinna i tyska AMS....(dom har alltid största vikten på komfort och bagageutrymmen, och om allt är likt så vinner MB för att den har subjektivt bäst komfort) MVH Sakke |
|
|
Så bra! Då är känslan man får när man kör X3an så här års inte inbillad med andra ord. Den känns oehört stabil och pålitlig på hala vintervägar. "BMW six appeal" |
|
| Sakke, märker att du missat testen av 750ial E32 mot Mercedes S- klasse ( 560 ) en av de få ggr som BMWn vann stort. Roligt att BMWs Xbilar vinner tester efter att X3an blev utdömd som värdelös produkt i mitt favoritprogram Top Gear.mvh. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Apropå 4 hjulsdrift och fyrhjulsdrift. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.