AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
718

Kval mellan årsmodeller..

Hej ..
Efter grymt många turer fram o tillbaka hurvida bmw eller volvo så står jag nu här med ett kval igen.Jag har först tänkt att köpa en 525 t,05 från tyskland med hjälp ifrån europabil.Det sprack av olika skäl.Nu har tiden gått o jag står fortfarande utan min första bmw i livet.Så nu har jag faktiskt börjat att fundera på att skita i en 05 o köpa en likadan fast 01-03.Jag har sett att priserna är ca hälften .Man verkar få extremt mkt bil för ca 170-200 eller??Det borde väl finnas en hel del av dessa modeller i dag.Jag har även sett att det finns några 525 touring med m-paket.Snyggt sam attan tycker jag .Men det verkar inte finnas så många till salu.Jag söker en aut,silver eller svart,läder osv.Vilket prisläge tycker ni är rimligt??
Max 12000 mil ca.

Mvh Patrick

den okunniga
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
525iT 2005 är ju E60 kartossen och 2001-2003 är ju E39 men det kanske du vet om? E60 525iT kom 2004 tror jag.
Varför inte köpa en 04-05 i Sverige? Köper du 04 eller senare får du ju E60 (nya modellen). Det verkar ju finnas en del till salu i alla fall. Några exempel: Länk
Länk

Annars om du tittar på E39 så börjar väl priserna på runt 150' om man skippar de allra billigaste och upp till drygt 200' för en lågmilad 03:a. Den här ser ju fin ut t.ex. Länk

Mvh Johan
Länk från den inte helt obekante bilskojaren Hr Burkard Bovensiepen i Buchloe är ju annars en väldigt trevlig lagom inkörd E39 touring som är Saphirschwarz-metallic och med svart Montana läder och automatväxlad...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Tack som sagt så undrar jag om det är stor skillnad på 04,05 nya karossen kontra den äldre versionen?? Är priskillnaden rimlig?? Får jag en så mkt annurlunda bil för dubbelt så mkt pengar??Först tänkte jag lägga 340000 tusen men ställer mig frågan om det är värt skillnaden kontra pengarna?

Mvh Patrick

den okunniga
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Köper du en e39 så kommer du billigt undan gentemot E60/61S>>Länk

>>Länk

mvh
Är e39 mindre än e60/61??Samma motor?

den okunniga
Här kan du jämföra en del fakta om modellerna: Länk

Mvh Johan
Börja tycka att jag betalar för låg skatt och funderar på att sätta ut annons på min topasblå och skaffa mig en 540. Synd att du bor i Skövde lite långt för att titta. Men jag kan bara rekommendera E39 (komfort/tystnad), även om min tidigare E46 nog var marginellt roligare att köra. Tyvärr kan jag inte jämföra med den nya modellserien iom att jag aldrig kört en sådan. Varför inte en Volvo med tanke på var du bor? ;)
För jag har en o är mkt trött på den samt bilia i skövde.Har kört en bmw 528 t fantastisk go därför bmw.

den okunniga
Som tidigare Volvo-ägare har jag full förståelse för båda skäl. Körupplevelsen är större i BMW, och det är inte så att personalen i byns Bilia är ond, men det är en stor och trög organisation.
Verkmästaren på bilia i skövde ÄR pure EVIL.Tyvärr......

den okunniga
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.