AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.211

530 IAT slirar i automat. Kostnad ?

opus
Tänker köpa en 530 IAT 1993 års modell och den har gått ca. 19 000 mil. Någon som vet vad det kostar. Om det är lika som 540ins låda byta plastkulor.

opus
Det är inte likadana lådor, 530iA är begåvad utan plastkulor.
opus
Ok. Lådan till den bil vi tittat på heter HZ 5 hp 18. Funderar på att försöka renovera den själv och önskar tips vad delar till den kostar??

opus
Kolla här ---> Länk
opus
Tackar! Jag har kollat med Transmission ab och det landar på 16500:-. Bästa pris så länge. Tackar för alla svar.

opus
Opus:
Av någon anledning så kan jag inte svara på ditt mail så jag klistrar in din fråga och mitt svar här...

Hej Micke! Tack för all hjälp. Kommer att byta till denna 530 när rätt pris har kommit. Pärlan har chadowline och ädelträ. Killen har haft den från 2000 och det var en farbror som haft den före. Det kostar ca: 16 500:- att åtgärda lådan så jag undrar om det är värt detta.

Jerry

Hallå Jerry..

Tja, det är svårt att säga om det är värt det..
Man får helt enkelt väga för och nackdelar såsom skick, pris, tid tänkt att äga osv..

Min låda var nyrenoverad när jag köpte min 530. Hade kvitto på renovering, nytt avgas, oljeservice och arbetskostnad. Totalt gick det på 23000:- på icke BMW-verkstad.

Har du fler frågor så bara skriv.

///Micke

///Micke
Min cabrio Länk
Be
22
Benza
530D Xdrive -16
jag hadde en 735 som börja slira i lådan och efter nån vecka gick den bara o backa med men det visade sig att kylaren va kass o läckte in vatten i lådan och eftersom lammellerna är av papper så går dom sönder kostade 12000 hos en kille i trelleborg men då fick jag en lös olje kylare som jag satte framför den andra som jag plugga igen

opus
Tackar. Har nu bestämt mej för att åka till Brynäs transmission och få en utbyteslåda ditsatt. De verkar mycket kunniga på just BMW lådor och de har all nödvändig utrustning. Mycket seriöst intryck tycker jag. Min perla är i mycket gått skick både in och utvändigt samt maskinelt. Endast lite knepigt ljud längst fram på motorn när den är kall. Vattenpump??
Be
22
Benza
530D Xdrive -16
kolla bara så kylaren är hel för om du får vatten i oljan så går nya lådan sönder ganska fort

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.