|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Aldrig kört någon E36:a. Men jag måste säga att E30:in är otroligt underhållande att köra. Ägt den i 5,5 år och tycker bara den blir roligare o roligare med åren. Det säger en hel del. mvh |
|
|
räker 170 häst på en cab då? kan man trimma på nått sätt? jag tänkte köpa en e36 328 cab men nu när jag har era åsikter vet jag inte riktigt.. //stoffe |
|
|
En 328 cab E36 med m-paket är inte fel, mitt val om jag skulle ha cab för vettig peng, tom en 320 E36 är prisvärd i min mening om man inte tvunget måste vrålåka. Betydligt mer brusljud i en E30 cab, börjar generellt märkas att de har några år på nacken. |
|
| Indigo: har en e30 325a i mycket fint skick, med nya schyssta stötdämpare och fjädrar, kostade 6000 och är knappt använda. bilen är i övrigt mycket fin. Maila yz_18@passagen.se vid intresse | |
|
E30 325 går inte bättre än E36 325, klart det finns E30s som kör ifrån E36or..men även E36or som kör ifrån E30s. dom är ju ganska jämnsnabba så vem som vinner beror ju på många olika faktorer..tex skicklighet, hur just de bilarna mår osv. Ska man gå efter fakta är ju E36an aningen snabbare i alla farter. har jag rätt,rätt eller rätt? hehe ;) BMW325IM |
|
|
Och svintoleffe: Du har rätt, E36an är tyngre, men har ändå mer hk/kg än E30 BMW325IM |
|
|
får väl ge min syn på saken oxå.... Har haft ett par 325i e30 och 2st 325i e36 Jag tycker såhär att e30 är en riktigt kul busbil, tycker man att det är kul med breställ i varje kurva och det är kul när det svänger så kan ske man ska satsa på en e30. Men jag skulle välja en e36 alla dar i veckan pga i första hand krocksäkerheten, sen den driftsäkra motorn m50, som det sitter i min är näst intill sprängsäker, till skillnad från m20 som är betydligt klenare, tänker då på toppen. Vidare så är e36 mycket modernare än föregångaren, man åker bekvämt tyst och skönt även om bilen som i mitt fall är toksänkt och med pu-bussningar och hårda dämpare. Prestandan är nog jämförbar, här hänger det enbart på föraren fabrikssiffrorna talar sitt tydliga språk, så jämför man 2 standardbilar så kör dom jämnt, tror att bullret och den lite mer gocartkänslan i e30 har lite placeboeffekt. så sammantaget, e30 för nostalgin och lite mer bus, men e36 för allt annat /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
Jag har spräckt toppen i en M50, men inte i en M20... ------ BMW CS #04839 |
|
|
Vid normal körning och underhåll så håller nog topparna bra på m20:in. Min motor har gått drygt 32000 mil. Utan att toppen varit av ens. Den är oljeservad och skött bra genom åren. Det är väl om man börjar trimma eller kör med dålig kylning som toppen ger sig. Många säger att "ojojoj topparna är dåliga på m20". Men hur många är det som egentligen har drabbats av haveri själva och talar utifrån egen erfarenhet? Och inte bara sprider rykten... ? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.