|
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som monterat dragkrok på en E46 -01 eller liknande med monoflex drag samt elsats från jaeger? Jag har köpt grejjerna på mekonomen men lät en firma montera. Detta ledde till stora problem med elen eftersom ljusmodulen gick sönder. De hävdade att orginalelsatsen från BMW såg helt annorlunda ut och hade fler kablar. Någon annan som upplevt detta eller är jag unik? Har blivit massa tråkigt efterspel eftersom de vill att jag ska betala den ljusmodul som de hade sönder under montering och klaga hos Mekonomen eftersom de påstar att elsatsen inte fungerar och är felaktig. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är elsatsen rätt monterad ska det inte hända nått med ljusmodulen, märkligt jag fick en Monoflexinterface till mitt Bosaldrag märkligt att du får ett annat märke till ett Monoflexdrag. Jag har hört nått om interfaceproblem, men vet inte vilket märke som det var bekymmer med. Att BMW skiljer beror på att dom drar kablar ända framifrån ljusmodulen mm. vilket är onödigt mer jobb. Men som sagt är interfacet rätt inkopplad och icke felaktigt så ska det inte ge bekymmer, man lånar bara styrsignaler från bilens ordinarie bakljus som sedan reläas i interfacet med spännings direkt från batteriet ut till släpvagnskontakten. Men det borde ju gå att mäta fram felet på interfacet isåfall är det ju en reklamation mot tillverkaren som ska stå för fiolerna. Är det felkopplat så är det monteraren som får stå för fiolerna. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.